سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نخستین پارک بزرگ علم و فناوری شهر تهران آغاز شده است.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در حاشیه بازدید از مؤسسه همشهری، ضمن اعلام این مطلب، تصریح کرد که این پارک با موضوع توسعه شهری، با محوریت شهرداری تهران و با همکاری معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فضایی مناسب احداث خواهد شد.

وی افزود: با توجه به رویکرد توسعه پایدار در شهر تهران و جهت­‌گیری به سمت مدیریت دانش بنیان در شهر تهران به‌ویژه در حوزه اقتصاد و درآمدهای شهری، احداث این پارک می‌تواند فضا و فرصت مناسبی برای شکل‌گیری، حضور و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و کمک آنها به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشد. قالیباف اضافه کرد: علاوه بر این، تقویت این شرکت‌ها و فعالیت‌ها، در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به توانمندی‌های درونی کشور نیز هست و می‌تواند کمک شایانی به رفع مشکلات اقتصادی فعلی کشور کند.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه در تأمین این پارک مرکز مطالعات و برنامه‌­ریزی شهر تهران، به‌عنوان واحد مسئول از طرف شهرداری تهران تعیین شده است، اظهارات داشت: بنا بر بررسی­‌های اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان این مرکز، این پارک در زمره نسل سوم پارک­‌های علم و فناوری خواهد بود که رویکرد آنها کسب و کار بر پایه فناوری‌­های پیشرفته است و بر این اساس، درباره محل احداث آن در حال بررسی و تصمیم‌­گیری هستیم، چرا که این پروژه به یقین تأثیرات فراوانی بر محلات پیرامونی خود و دربخش کلان ‌، بر شهر تهران خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان ساخت که احداث این پارک، در کنار طرح‌های بزرگ و مهم دیگری که به‌ویژه در دوره جدید در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته، یکی از گام­‌های مهم در راستای تبدیل تهران به یک جهان‌شهر موفق است.

کد خبر 260112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز