شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد پزشکی از امروز چهارم مرداد به مدت ۳ روز تا ششم مرداد فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

آزمون

به گزارش فارس، دفترچه انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال 93 رشته های گروه پزشکی به همراه کارنامه علمی داوطلبان شرکت کننده در آزمون منتشر شد.

کارنامه علمی اولیه از تاریخ 27 تیر روی سایت اینترنتی مرکزسنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است. این کارنامه حاوی اطلاعات شخصی، آموزشی، درصدهای اکتسابی هر درس آزمون، نمره خام، نمره کل به درصد، رتبه در سهمیه و رتبه در کل است.ملاک اولویت بندی براساس نمره کل به درصد و رتبه در سهمیه است.

ظرفیت پذیرش بالغ بر 4 هزار و 644 نفر اعلام شده و فقط افرادی که در محدوده 4 برابر ظرفیت پذیرش کل قرار گرفته اند، مجاز به انتخاب رشته محل در دو دسته هستند و مجاز بودن به منزله قبولی داوطلب نیست.

دو دسته در پذیرش به این معنی است که دسته اول مجاز به انتخاب کلیه مراکز پذیرنده دانشجو در همان رشته امتحانی خود (اعم از دولتی عادی، رایگان و یا سایر مراکز با پرداخت شهریه) هستند و دسته دوم فقط مجاز به انتخاب مراکز پذیرنده همان رشته با پرداخت شهریه (ظرفیت مازاد، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه غیرانتفاعی وارستگان مشهد، مجازی، شبانه) شده اند و مجاز به انتخاب رشته محل های دولتی عادی نیستند.

اسامی دانشگاه های پذیرنده و ظرفیت پذیرش سال 93 در تمام رشته‌ها تا آخر هفته جاری از طریق سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب رشته محل های خود اقدام کنند.

این افراد مجدداً تا پایان هفته جاری کارنامه جدیدی را دریافت خواهند کرده که نشان دهنده وضعیت علمی فرد در آن رشته پرستاری توانبخشی بوده و براساس اطلاعات مذکور درصورت مجاز بودن، می تواند رشته محل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

کد خبر 266972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha