سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- مهدی تهرانی: ماریون کوتیار از موفق ترین بازیگران سینمای فرانسه می‌باشد؛ که در عرصه جهانی نیز به تثبیت رسیده‌است.

ماریون کوتیار

ماریون کوتیار در ۳۰ سپتامبر ۱۹۷۵ در پاریس فرانسه به دنیا آمد. پدر و مادر ماریون؛ هردو علاوه بر بازیگری ؛ معلم هنرهای نمایشی و بازیگری نیز بودند. از این رو ماریون در یک خانواده هنری رشد کرده‌است. تا سال ۲۰۰۲ و در سن ۲۷ سالگی کوتیار در نقش‌های مختلفی بازی کرده بود اما در ۲۰۰۳ با بازی در فیلم ماهی بزرگ ساخته‌ی تیم برتون شناخته شد.

در طی ۴ سال بعدی زندگی هنری و سینمایی کوتیار با بازی در فیلم "زندگی مانند گل سرخ" شدیدا تغییر کرد. چراکه این فیلم در سال ۲۰۰۷ برای او نه تنها جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن بلکه جوایز بفتا؛ گلدن گلوب و سزار نیز را به ارمغان آورد. او در این فیلم بیوگرافیک نقش ادیت پیاف خواننده فرانسوی را بازی کرده بود.

از این سال کوتیار عمدتا در آثار شاخص سینما ظاهر گردید و با کارگردانان سرشناسی همکاری کرد. در ۲۰۰۹ در ساخته‌ی  مایکل‌مان ؛ دشمنان مردم؛ در کنار جانی دپ قرار گرفت. در سرآغاز ساخته‌ی کریستوفر نولان محصول ۲۰۱۰ با لئوناردو دی کاپریو هم بازی شد .و در سال ۲۰۱۱ در ساخته‌ی وودی آلن؛  نیمه شب در پاریس ظاهر گردید. شوالیه تاریکی برمی‌خیزد و زنگار و استخوان هر دو محصول ۲۰۱۲ ؛ بار دیگر ارزشهای کوتیار را نشان داد و او را به عنوان بازیگری که قادر است در عمده ژانرها بدرخشد معرفی کرد.

دو روز و یک شب محصول ۲۰۱۴ ساخته‌ی برادران داردن نیز آخرین فیلم اکران شده کوتیار است که با استقبال منتقدان و تماشاگران در  کن ۶۷ قرار گرفت.

  • فیلم های مهم ماریون کوتیار

تاکسی۲۰۰۰

لیزا ۲۰۰۲

ماهی بزرگ ۲۰۰۳

زندگی یک گل سرخ ۲۰۰۷

دشمنان مردم ۲۰۰۹

ناین ۲۰۰۹

سرآغاز ۲۰۱۰

نیمه شب در پاریس ۲۰۱۱

شوالیه تاریکی برمی خیزد ۲۰۱۲

زنگار و استخوان ۲۰۱۲

دو روز و یک شب ۲۰۱۴

  • افتخارات سینمایی ماریون کوتیار

برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم زندگی یک گل سرخ ۲۰۰۷

برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول درام زن برای یک زندگی گل سرخ ۲۰۰۷

دو نامزدی گلدن گلوب برای فیلم‌های ناین ۲۰۰۹ و زنگار و استخوان ۲۰۱۲

برنده جایزه بفتا برای فیلم یک زندگی گل سرخ ۲۰۰۷

نامزدی جایزه بفتا برای فیلم زنگار و استخوان ۲۰۱۲

کد خبر 269283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha