همشهری آنلاین: نسخه ۸.۱ سیستم عامل iOS روز دوشنبه ۲۸ مهر برای نصب برروی دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد منتشر می‌شود. شاخص‌ترین قابلیت این نسخه جدید، امکان پرداخت پول با گوشی یا Apple Pay است.

به گزارش Cnet، این نسخه در قالب یک به روزرسانی از روز دوشنبه به تدریج برای کاربران در کشورهای مختلف عرضه می‌شود. قابلیت Apple Pay باعث می‌شود تا کاربران به صورت آنلاین با ورود به فروشگاه‌ها و فقط با لمس حسگر اثر انگشت گوشی یا آی‌پد پرداخت‌های خود را انجام دهند. از سایر قابلیت‌های این نسخه، بازگشتن گزینه Camera Roll به اپلیکیشن عکس گوشی و اضافه کردن iCloud Photo Library است.

شرکت اپل ۲۶ شهریور سیستم عامل iOS8 را معرفی کرد. این سیستم عامل گرچه بعضی قابلیت‌های جدید نظیر ابزار سنجش سلامتی کاربر موسوم به Healthkit را داراست ولی هنوز نتوانسته اکثر کاربران را به آپدیت کردن ترغیب کند. آمارها نشان می‌دهد تا ۱۳ مهرماه تنها ۴۷ درصد کاربران دستگاه‌های مجهز به iOS به این نسخه به روزرسانی کرده‌اند. درصد کاربرانی که از iOS6 به iOS7 به روزرسانی کرده‌اند در بازه مشابه ۶۹.۷ درصد بودند.

با این حال کرگ فردیگی، مدیر ارشد نرم‌افزارهای اپل در مراسم رونمایی آی‌پد ایر ۲ گفت این آمار به هیچ وجه پایین نیست و در مقایسه با سیستم عامل اندروید که در ۳۱۳ روز اول عرضه جدیدترین سیستم عامل خود به نام KitKat تنها ۲۵ درصد کاربران به آن به روزرسانی کردند، بسیار چشمگیر است.

کد خبر 275385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha