همشهری انلاین: رئیس گروه مبارزه با ویروس ابولا در سازمان ملل می‌گوید دولت‌ها باید مانع از انجام کارهایی شوند که باعث دلسرد شدن کارکنان بهداشتی به شدت مورد نیاز از رفتن به آفریقای غربی برای مقابله با ابولا می‌شود

او افزود که تصمیمات برای قرنطینه کردن افراد باید برای اساس عقلانیت انجام گیرد نه بر اساس هیستری عمومی.

ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و ایلینویز در واکنشن به نگرانی در این مورد که مقامات فدرال آمریکا اقدامات کافی برای مهار کردن ویروس در گینه، لیبریا و سیرالئون - با بیش از ۱۰ هزار بیمار ابولا- را انجام نداده باشند، مقرارات جدیدی را اعلام کرده‌اند که براساس آن افرادی که از غرب آفریقا به آمریکا باز می‌‌گردند، باید اجبار قرنطینه شوند.

پرستاری که پس از بازگشت از سیرالئون به آمریکا در قرنطینه اجباری قرار گرفته است هم روز یکشنبه ۲۶ اکتبر از وضعیت ایزوله شده‌اش انتقاد کرد و گفت او هیچ خطری برای سلامت افراد جامعه ندارد.

qarqntine۲

کیسی هیکاکس، پرستار آمریکایی که برای درمان بیماران ابولایی به غرب آفریقا سفر کرده بود، پس از بازگشت به نیوجرسی به اجبار در این محل قرنطینه شد

انتونی بانبری، رئیس ماموریت پاسخ اضطراری به ابولا (UNME
ER) در این باره گفت: «تصمیمات درباره قرنطینه باید بر اساس اصول علمی و حقایق گرفته شود و نه جاروجنجال و هیستری و این تصمیمات باید به گونه‌ای باشد که سریع و موثرترین پاسخ به بحران ابولا در غرب آفریقا را ترغیب کند.»

او افزود: «هر چیزی که پرسنل تعلیم‌دیده خارجی از رفتن به آفریقای غربی و پیوستن به خط مقدم مبارزه با با ابولا دلسرد کنند،‌ اقدامی بسیار نادرست است.»

بانبری گفت نیاز اصلی در حال حاضر حضور صدها نفر از کارکنان بهداشتی خارجی در منطقه شیوع بیماری است. «جامعه آفریقای شرقی» قول فرستادن ۶۰۰ پرسنل بهداشتی و اتیوپی نیز قول فرستادن ۲۰۰ پرسنل بهداشتی را به کشورهای آفریقای غربی داده است.

از طرف دیگر زیر فشار مخالفان ایالت نیویورک مجبور شد مقرراتش درباره چگونگی قرنطینه کردن افرادی را که از کشورهای ابولازده آفریقایی وارد این ایالت می‌شوند، تعدیل کند و به ایزوله کمردن اجباری بیست و یک روزه افرادی که تماسی با بیماران عفونت‌زا نداشته‌اند پایان دهد.

ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و ایلینویز اقداماتی را برای قرنطینه کردن کارکنان بهداشتی که از مرکز شیوع ابولا در کشورهای غرب آفریقا بازمی‌گردند،‌آغاز کرده بودند و ایالت فلوریدا به عنوان چهارمین ایالت آمریکا دستور داده بود که یک دوره پایش دوبار در روز در طول مدت دوره کمون بیماری انجام شود.

اما تحت فشار مقامات کاخ سفید که اعتقاد دارند که این مقررات باعث انصراف کارکنان بهداشتی از رفتن به مناطق ابولازده شود، فرماندار نیویورک آندرو کومو این مقررات را در ایالت خودش تعدیل کرد.

کومودو شنبه شب گفت دیگر اقدام به قرنطینه کلی برای همه افرادی که از کشورهای غرب آفریقا به این ایالت وارد می‌شوند، انجام نمی‌شود. در عوض اگر کسی از یک ناحیه مبتلا به این ایالت وارد شود که علائمی نداشته باشد و در تماس مستقیم با افراد آلوده به ویروس ابولا نبوده باشد،‌ محصور کردن او در خانه‌اش لازم نیست. در عین حال مقامات بهداشتی این مسافران برای دوره بیست و یک روزه کمون بیماری دو بار در روز درجه حرارت و سایر علائم این افراد را در خانه‌های‌شان بررسی کنند.

اما افرادی که در غرب آفریقا در تماس با بیمارن ابولا بوده‌آند، حتی در صورت نداشتن علائم،‌ باید برای سه هفته در خانه‌شان قرنطینه شوند.

به گفته او مسئولان اداره بهداشت ترتیب انتقال این مسافران و پایش روزانه وضع سلامت آنها را در این دوره ایزولاسیون به عهده خواهند داشت.

در آخرین تحول در این باره اعلام شد که کودکی که در ۲۱ روز گذشته در آفریقای غربی بوده است، پس دچار تب شدن در روز دوشنبه در بیمارستان بلوو در نیویورک - مرکز ابولای این شهر- بستری شده و اکنون تحت نظر قرار دارد و مورد آزمایش ابولا قرار گرفته است.

کد خبر 276152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha