چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فیسبوک می‌خواهد به رسانه اجتماعی تبدیل شود که تمام زندگی در کنار شما باشد و حتی بعد از مرگ نیز شما را ترک نکند.

به گزارش شارا، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان از روزآمد جدیدش پرده برداری کرد. این روزآمد به اعضاء اجازه می‌دهد که تماس‌هایی را با وارثان خود برقرار کنند و مشخصات شخص و پیام های بعد از مرگی را نیز برای خودشان ارسال کنند.

در یادداشت وبلاگ فیسبوک این روزآمد چنین معرفی شده است: فیسبوک مکانی برای به اشتراک گذاری و تماس با دوستان و خانواده است. برای بسیاری از ما نیز مکانی است که افراد و کسانی که برای ما محبوب بوده او از دست رفته‌اند گرامی داشته می‌شوند.

تا همین اواخر، فیسبوک صفحه‌ای به نام یادبود داشت که افراد زمانی که از مرگ یک نفر مطلع می‌شدند به آنجا مراجعه می‌کردند و این صفحه توسط هرکسی می‌توانست اداره شود. اما ضمن گفتگو با افرادی که تجربه از دست دادن را داشتند، ما دریافتیم که باید از کسانی که عزادار هستند حمایت کنیم و به آنها اجازه بدهیم که به حساب متوفی بعد از مرگش دسترسی پیدا کنند.

برای کاربرانی که گزینه «تماس با وراث» را انتخاب کرده باشند این امکان وجود دارد که یادداشتی تنظیم کنند و به خدمات یادبود اعلام کنند یا پیام های ویژه ای را به اشتراک گذاشته و همگان را مطلع کنند. فرد مدیر نیز قادر خواهد بود که پروفایل شخص را به روز رسانی کند و عکس های کاور را تغییر دهد و برای افراد جدیدی درخواست دوستی ارسال کنند و دوستانی که هنوز در فیسبوک نیستند را به دوستی در فیسبوک دعوت کند.

در اختصاصی تماس با وراث، اعضای فیسبوک می توانند این اجازه را بدهند که عکس های آرشیو آنها، یادداشت های شان، و اطلاعات پروفایل شان قابل دانلود در فیسبوک باشد.

تماس با وراث اجازه دیدن پیام های خصوصی شخص را به وراث او نمی دهند. در مورد سایر اجازه ها، شخص قادر خواهد بود تغییرات لازم را اعمال کند.

این اطلاعیه درباره افزایش میزان نگرانی ها درباره سرنوشت «دارایی های دیجیتال» یک شخص پس از مرگش اعلام شده است. متخصصان حقوقی می گویند مالکیت حساب ذخیره سازی، ایمیل ها و آرشیوهای موسیقی و کتاب آنلاین همچنان در حال تفسیر است و رای نهایی در مورد آنها صادر نشده است.

کد خبر 287408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha