سه‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاهش ارزش دلار در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان، باعث شد تا بهای نفت شاخص اروپا، برنت، در معاملات سه شنبه ۴ فروردین افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، کاهش ارزش دلار در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان که سرمایه گذاران دارای ارزهای دیگر به جز دلار را برای خرید نفت تشویق می‌کند چون خرید نفت در این حالت برای آنها ارزان تر تمام می‌شود، باعث شد بهای نفت شاخص اروپا، برنت، در معاملات روز سه شنبه افزایش یابد.

 بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مرجع برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می‌شود، برای تحویل در ماه مه با 28 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 56 دلار و 20 سنت رسید.

عامل اصلی که باعث افزایش قیمت نفت در این بازار نفتی شده، کاهش ارزش دلار در مقابل یورو و دیگر ارزهای معتبر جهان بوده است. هرگاه ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان کاهش می‌یابد، سرمایه گذارانی که ارزهای دیگری به جز دلار در اختیار دارند، با توجه به آنکه خرید نفت در این حالت ارزان تر تمام می‌شود، برای خرید نفت تمایل زیادی نشان می‌دهند و این امر باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد.

بر اساس ارزیابی که بانک اچ اس بی سیHSBC درباره وضع تولید در چین انجام داده است، شاخص مدیران خرید،شاخصی که میزان سفارش خرید مدیران هر کارخانه یا شرکت تولیدی را در یک ماه نشان می دهد و در واقع میزان تولیدات کارخانه ای را در یک کشور در یک ماه نشان می دهد، در ماه مارس به 49 ممیز دو دهم درصد رسیده است حال آنکه رقم این شاخص در ماه قبل از آن ،یعنی ماه فوریه 50ممیز هفت دهم درصد بود. این شاخص به طور کلی آهنگ افزایش یا کاهش رونق اقتصادی در بخش صنایع و کارخانه‌ها را در هر کشور و منطقه اقتصادی بر اساس میزان خدمات، سفارش‌های جدید و تولید نشان می‌دهد و برای پیش‌بینی فراز و نشیب‌های تولید ناخالص داخلی کشورها و مناطق اقتصادی در کوتاه مدت به‌کاربرده می‌شود.

کد خبر 290541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha