همشهری آنلاین: بهای نفت برنت در معاملات روز پنجشنبه بیستم فروردین در پی کاهش شدید بهای نفت در معاملات روزهای کاری گذشته و هجوم سرمایه گذاران برای خرید نفت ارزان افزایش یافت.

brent oil

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مرجع برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می‌شود، برای تحویل در ماه مه با یک دلار و 66 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 57 دلار و 20 سنت رسید.

روز گذشته، ارزش نفت برنت و وست تگزاس اینترمیدیت به ترتیب شش و شش ممیز شش دهم درصد کاهش یافت. علت اصلی کاهش قیمت نفت در پایان معاملات روز گذشته اعلام افزایش ذخایر نفتی آمریکا تا هفته منتهی به سوم آوریل بود.

براساس اعلام وزارت انرژی آمریکا میزان ذخایر نفتی آمریکا تا هفته سوم آوریل با 10 میلیون و900 هزار بشکه افزایش به 482 میلیارد و 400 میلیون بشکه رسیده است . تحلیلگرانی که خبرگزاری مالی و اقتصادی بلومبرگ نیوز وایر نظرآنها را درباره میزان ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا جویا شده بود پیش‌بینی کرده بودند رقم این شاخص در هفته منتهی به سوم ماه آوریل تنها سه میلیون و 250 هزار بشکه افزایش یافته باشد.

 

کد خبر 291686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha