سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شارژ کامل یک گوشی آی‌فون نزدیک به دوساعت زمان نیاز دارد،‌اما می‌توان این مدت زمان را با کمک باتری‌های آلومینیومی جدید، به یک دقیقه کاهش داد.

باتری

براساس گزارش تلگراف، محققان دانشگاه استنفورد باتري آلومينيومي قابل انعطاف با كارايي بالايي را ابداع كرده‌اند كه مي‌توان آن را در عرض 60 ثانيه شارژ كرد.

اين باتري قابل شارژ جديد در عرض 60 ثانيه به حالت شارژ كامل در مي‌آيد و در عين حال طول عمر آن هفت برابر بيشتر از باتري‌هاي ليتيومي رايج است. باتري‌هاي معمولي ليتيومي را مي‌توان هزار بار شارژ دوباره كرد،‌اما اين باتري‌هاي آلومينيومي توانايي هفت هزار و 500 باز شارژ شدن را خواهند‌داشت.

اگرچه ابداع جديد درحال حاضر توانايي توليد نيمي از ولتاژ توليد شده در باتري‌هاي ليتيومي را دارد، دانشمندان اطمينان دارند مي‌توانند خروجي اين باتري را تا چند سال آينده به اندازه كافي و مورد نياز افزايش دهند. به گفته دانشمندان اين باتري تمامي ويژگي‌هاي يك باتري عالي را دارد، انعطاف‌پذيري،‌ سرعت بالا، ايمني و طول عمر زياد. همچنين مي‌توان آن را جايگزين باتري‌هاي آلكاليني كرد كه به محيط زيست ضرر وارد مي‌كنند.

اين باتري از دو الكترود ساخته شده‌است،‌يك آند آلومينيومي با بار منفي و يك كاتد گرافيتي با بار مثبت به همراه يك الكتروليت مايع يوني كه درون يك بسته قابل‌انعطاف جاسازي شده‌است. اين الكتروليت در واقع نمكي است كه در دماي اتاق مايع است،‌از اين رو بسيار ايمن است.

کد خبر 291497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha