همشهری آنلاین: مسدود شدن در ورودی مجلس نمایندگان توسط تظاهر کنندگان در کابل، سربریده شده پنج غیر نظامی در غزنی، کشته و زخمی شدن سه سرباز پلیس بر اثر انفجار در ننگرهار و بازداشت مهاجم انتحاری پیش از رسیدن به هدف در بلخ از جمله خبرهای کوتاه روز شنبه افغانستان است.

 معترضان در ورودی مجلس نمایندگان افغانستان را مسدود کردند

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از شهروندان کابل ،روز شنبه در ورودی مجلس نمایندگان را در اعتراض به ربوده شدن 31 تن از شهروندان قوم هزاره ، مسدود و از ورود و خروج نمایندگان جلوگیری کردند .

31 تن از افراد قوم هزاره نزدیک به دو ماه پیش در استان زابل ربوده شدند.

تظاهرات کنندگان خواهان آزادی هرچه زودتر این افراد شده و از نمایندگان مجلس خواستند تا زمانی که این افراد آزاد نشده اند به وزرا کابینه رای اعتماد ندهند.

این در حالی است که رای گیری در داخل مجلس برای انتخاب 16 وزیر ادامه دارد.

سربریده شده پنج غیر نظامی توسط طالبان در غزنی

معاون استاندار غزنی افغانستان روز شنبه به رسانه ها گفت: گروه طالبان پنج تن از غیر نظامیان شهرستان 'مالستان' این استان را سر بریدند.

محمد علی احمدی گفت: این افراد در شهرستان 'اجرستان' غزنی بدست طالبان افتادند و پس از آنکه گفت وگوهای بزرگان قومی برای رهایی آنان ناکام ماند ،سر بریده شده و اجساد این افراد روز گذشته پیدا شد.

گفته می شود این افراد پس از آن توسط طالبان گرفتار شدند که سربازان امنیت ملی افغانستان ، فرماندار خود خوانده طالبان را به همراه پنج تن از افراد این گروه در شهرستان 'جاغوری' استان غزنی بازداشت کردند.

کشته شدن یک پلیس بر اثر انفجار بمب در ننگرهار

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که یک پلیس بر اثر انفجار بمب در شهرستان 'بهسود' استان ننگرهار کشته و 2 تن از آنان زخمی شدند.

انفجار ساعاتی بعد از حمله مهاجم انتحاری به کابل بانک در شهر جلال رخ داد که در آن 33 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

بازداشت مهاجم انتحاری در استان بلخ

اداره امنیت ملی افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه اعلام کرد که 'اختر محمد' را که قصد انجام حمله انتحاری به نیروهای افغان در استان بلخ را داشت پیش از رسیدن به هدف شناسایی و بازداشت کرد.

وی در حالی بازداشت شد که جلیقه انتحاری بر تن داشت.

بر اساس این بیانیه دو تن دیگر نیز به اتهام جاسازی بمب کنار جاده ای در این استان دستگیر شدند.

کد خبر 292544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha