همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خطر زلزله همیشه بیخ گوش تهران وجود داشته است، نسبت به گسترش بافت های فرسوده آسیب پذیر در مقابل زلزله در پایتخت هشدار داد.

مهدی چمران

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران در آستانه سالروز تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا (9 اردیبهشت ماه) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران، گفت: متاسفانه تهران دارای گستره وسیعی از بافت های فرسوده است که در برابر زلزله هیچگونه مقاومتی ندارند.

وی افزود: هم در شمال و هم در جنوب تهران، گسل‌های فعال داریم و خطر زلزله همیشه تهران را تهدید می‌کند که باید این موضوع را همیشه به یاد داشته باشیم.

چمران گستره بافت فرسوده تهران را نزدیک به چهار هزار هکتار ذکر کرد و گفت: البته مساحت بافت‌های فرسوده تهران را می‌توان تا 12 هزار هکتار نیز برآورد کرد اما علیرغم تلاش‌های که تاکنون انجام داده‌ایم توفیق چندانی برای رفع این محرومیت‌ها نداشته‌ایم.

عضو شورای عالی استان‌ها به سابقه 15 ساله تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور اشاره کرد و گفت: در این مدت شاهدیم که این شوراها تحولات زیادی در شهرها و روستاها بوجود آوردند زیرا کار مردم به خودشان واگذار شده و مردم با انتخاب نمایندگان خود برای حضور در شوراها، مسئولیت اداره و مدیریت شهرها را به دوش گرفتند به طوری که این کار را به خوبی داده و بهتر نیز انجام می‌دهند چون به مسائل شهر خود آگاه تر هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در سال جاری نه تنها با همدلی و همزبانی با دولت بلکه با همدلی میان خود و شهرداران، وظایف محوله خود را به خوبی پیش ببرند.

چمران به تحول مدیریت شهری در تهران به ویژه از دوره دوم فعالیت شورای اسلامی شهر به بعد اشاره کرد و گفت: در دوره حاضر نیز با وجود تمام محدودیت‌های منابع مالی و رکود ساخت و ساز، شهرداری و مدیریت شهری تهران پروژه‌های فرهنگی و عمرانی زیادی را متناسب با اقتصاد مقاومتی اجرا کرده‌اند.

  • اصلاح حمل و نقل عمومی در دستورکار مدیریت شهری تهران است

وی اصلاح و تقویت حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش مترو و اتوبوسرانی را از مباحث مورد تاکید و توجه مدیریت شهری تهران برشمرد و تحقق این امر را نیازمند همکاری صمیمانه دولت دانست.

  • افزایش دو برابری سرانه فضای سبز شهری تهران در مقایسه با سال 84

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گسترش فضای سبز خصوصی و عمومی را از دیگر رویکردهای اصلی شهرداری و مدیریت شهری پایتخت ذکر کرد و افزود: سرانه فضای سبز شهری تهران در سالهای قبل از انقلاب، کمتر از دو متر مربع بود که در سال 84 به8.5 مترمربع رسید که اکنون با افزایش دو برابری به 15.5 مترمربع رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان فضای سبز به جز کمربند سبز و جنگل‌های اطراف تهران است و در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، افزایش سرانه فضای سبز شهری به 17.5 مترمربع هدفگذاری شده است.

چمران ضمن تشکر از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر عمومی کردن فضای سبز، هزار و 400 هکتاری واقع در شمال و جنوب بزرگراه شهید بابایی، گفت: خوشبختانه با همکاری مسئولان نیروهای مسلح و سازمان هایی که قبلا اداره این فضا را برعهده داشتند کار واگذاری آن به شهرداری در اسفندماه امسال صورت گرفت و در کوتاه ترین زمان ممکن، این فضای سبز شهری بازسازی و ترمیم شد و در 13 نوروز امسال باعنوان بوستان یاس به روی شهروندان گشوده شد.

  • پیشنهاد رئیس شورای شهر تهران از سازمان محیط زیست برای واگذاری پارک پردیسان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیشنهاد کرد آنها نیز پارک پردیسان که در داخل شهر تهران واقع شده را برای استفاده عموم مردم دراختیار شهرداری قرار دهند.

وی تصریح کرد: درصورت موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با این پیشنهاد، شهرداری تهران آمادگی دارد کار بازسازی و آماده سازی این فضای سبز برای بهره برداری عموم شهروندان را انجام دهد.

چمران در ادامه به تجاوز عربستان سعودی به کشور یمن اشاره کرد و گفت: جنایت عربستان در یمن همانند جنایت صهیونیست ها در غزه بود و این لکه ننگ و سیاه بر دامان آنها نشسته و زدودنی نیست.

وی از مسلمانان یمن درخواست کرد حال که مقاومت آنها در مقابل بمباران آمریکا و عربستان سعودی مقاومت به پیروزی رسیده انسجام و وحدت خود را حفظ کنند.

کد خبر 293097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha