همشهری‌آنلاین: شماره جدید ماهنامه دیده‌بان فناوری- اردیبهشت‌ماه ۹۴- با مطالبی متنوعی در قالب پرونده‌ها و گفتگوهایی مرتبط با اقتصاد و مدیریت فناوری اطلاعات منتشر شد.

برنامه ششم توسعه و فاوا در شماره جدید دیده بان فناوری

به گزارش مؤسسه دیده‌بان آی تی، شماره اردیبهشت‌ماه این نشریه با سرمقاله‌ای تحت عنوان سند توسعه فاوا و آنچه که نداریم این سؤال را مطرح می‌کند که تدوین برنامه ششم توسعه به کدامین سو می‌رود و اینکه چه میزان آگاهی و توجه درباره سند توسعه فاوا وجود دارد.

آنچه هر مدیر عامل باید درباره امنیت فناوری اطلاعات بداند، 10موردی که باید درباره حضور زنان در عرصه فناوری درک کنید، بانوان مدیرعامل در جهان افسانه‌ها و پیام‌ها، یک چالش حیاتی برای عصر اینترنت همه چیز، حجم بازار اینترنت اشیا چقدر است و گزیده‌ای از اخبار دنیای امنیت اطلاعات از جمله مطالبی است که در این شماره ماهنامه دیده بان فناوری به چشم می‌خورد.

این ماهنامه در هر شماره تعدادی موضوعات مهم و کلیدی را در زمینه‌های بانکداری الکترونیکی، آموزش، امنیت اطلاعات، فناوری ارتباطات، جامعه اطلاعاتی و ... به صورت پرونده ویژه مورد بررسی قرار می‌دهد و به انعکاس دیدگاه‌های کلان‌نگر، استراتژی‌محور و فناورانه برترین‌های صنعت در قالب گفتگو، گزارش، میزگرد و تحلیل می‌پردازد که پرونده‌های این شماره بدین شرح‌اند:

پرونده فراصنعت فاوا با بررسی برنامه ششم توسعه و صنعت فناوری اطلاعات شامل یادداشت‌هایی می‌شود با عناوین «بررسی جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور» و نیز «الزاماتی پیرامون توسعه استراتژی فاوا» به قلم سعید مسگری و مطالب دیگری تحت عنوان نگاهی به جایگاه فناوری اطلاعات در برنامه ششم، ایران در باشگاه صدتایی‌ها، چه انتظاراتی از برنامه ششم توسعه در حوزه فاوا داریم؟ و تعدد متولایان فاوا؛ معظلی که باید حل شود.

پرونده بانکداری الکترونیکی ضمن بررسی بانکداری الکترونیکی و توجه به نیازمندی‌های نوین، شامل مطلبی با عنوان «آینده بانکداری چگونه خواهد بود؟»، گفتگو با مهندس رضا گودرزی مدیر فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران با عنوان «تحقق بانکداری الکترونیکی در گرو فرهنگ‌سازی و آموزش همه‌جانبه» و نیز گفتگو با عباس تمیزی، معاون طرح و برنامه شرکت توسن تحت عنوان «ایزو 20000 گامی برای مشتری‌مداری و پیش‌بینی‌پذیری» می‌شود.

هر آنچه که مدیران باید درباره امنیت اطلاعات بدانند در پرونده مربوط به امنیت اطلاعات آمده است و پرونده‌ای با عنوان زنان و فناوری مطلبی را با نگاهی آماری به جایگاه و دیدگاه زنان در عرصه فناوری، پیش روی مخاطبان این شماره نشریه قرار می‌دهد.

این نشریه که قصد دارد با همکاری جمعی از مدیران، اقتصاددانان، فناوران و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات، اقتصاد، بانک و بانکداری الکترونیکی، صنعت و مدیریت؛ بسترساز ارتقای جایگاه فاوا در حد یک فراصنعت تأثیرگذار در کشور باشد به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی علیرضا صالحی و در هلدینگ رسانه‌ای دیده‌بان در ۹۶ صفحه و با بهای ۱۲هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گفتنی است که این نشریه از دیدگاه‌های همه علاقه‌مندان استقبال کرده و با تلفن ۸۸۷۴۹۴۱۲ و ایمیل info@dfe.ir آماده شنیدن نقدها و اظهارنظرهای نخبگان و کارشناسان است.

خرید اینترنتی این ماهنامه نیز از طریق www.mrcenter.ir امکان‌پذیر است.

کد خبر 296226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha