سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» اعلام کرد: افتخار می‌کند که در این اثر خطبه امام حسین (ع) در روز عاشورا خوانده می‌شود.

به گزارش ايسنا؛ نشست هم اندیشی برای اکران فیلم «رستاخیز» روز سه شنبه 9 تیر ماه با حضور شهردار ساری، معاون مدیرکل ارشاد استان مازندران و همچنین نمایندگانی از سازمان‌ها و نهادهای مختلف به همت حوزه هنری استان مازندران برگزار شد که احمدرضا درویش کارگردان «رستاخیز» نیز مهمان این نشست بود.

احمدرضا درویش با اظهار رضایت از حضور در استان فرهنگی مازندران بیان کرد: من خوشحالم که حوزه هنری اکران فیلم «رستاخیز» را که روایتی از نهضت امام حسین (ع) است همراهی می‌کند.

وی ادامه داد: ما در عصر انفجار اطلاعات هستیم و در چنین عصری کارکرد رسانه‌ها با دیگر زمان‌ها متفاوت است. در این زمان هرشخصی که بر افکار عمومی و بر رسانه‌ها مسلط است باید بر حوزه صدا و تصویر نیز مسلط باشد و سوال من از مدیران فرهنگی این است که برای زیرساخت‌های بخش صدا و تصویر چه کرده‌اند؟ من در این باره هشدار می‌دهم و سوال مطرح می‌کنم و البته خودم هم در حد توانم به عنوان یک ایرانی مسلمان تلاش می‌کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» با اشاره به قدمت تمدن ایران عنوان کرد: در ایران تمدن غنی و باستانی داریم و دین ما پیام آور صلح و رحمت است اما می‌بینیم ابرقدرت‌هایی که به رسانه‌ها مسلط هستند با استفاده از این ابزار خود را دارای تمدن و یا پیام آور صلح معرفی می‌کنند. مسئولان ما باید در زیرساخت‌های بخش صدا و تصویر برنامه و اراده داشته باشند تا بتوانند بر رسانه‌ها تسلط یابند.

این کارگردان سینما در سخنان خود تصریح کرد: امروزه هم جاهلیت ابوسفیانی را در رفتار و گفتار ابرقدرت‌های جهانی می‌بینیم. اعتقاد آنها این جمله است که «یا با ما یا بر ما» و به این ترتیب برای هیچ کس غیر خودشان حق زیستن قائل نیستند و این همان است که یزید هم به امام حسین (ع) می گفت.

درویش با اشاره به 10 سالی که برای ساخت فیلم سینمایی «رستاخیز» صرف شده است، عنوان کرد: امروز با افتخار در آستانه اکران این فیلم قرار داریم و من خوشحالم که «رستاخیز» از درون سینمای ایران متولدشد.

کارگردان فیلم «دوئل» ادامه داد: پویایی هر جامعه‌ای به همگرایی در فعالیت های فرهنگی هنری است و سینما از جمله مکان‌هایی است که مردم برای یک فعالیت هنری دور هم جمع می‌شوند و اگر ما سینماها و سالن های مناسبی نداریم که بتواند این همگرایی را در میان مردم افزایش دهد ناشی از اشکال در حوزه مدیریت است.

کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» با بیان اینکه این فیلم را به همه تشنگان حقیقت تقدیم می‌کند، گفت: افتخار می‌کنم که در این فیلم خطبه امام حسین (ع) در روز عاشورا خوانده می‌شود و در عین حال هیچ گاه محبت‌های شما را برای درست دیده شدن فیلم از یاد نخواهم برد.

در ادامه این نشست ناصر معیل معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری با اشاره به موضوع فیلم «رستاخیز» عنوان کرد: مساله کربلا برای همه ما اهمیت دارد و ما هر آنچه که در توان داریم برای معرفی و تبلیغات این فیلم در سطح شهر انجام می‌دهیم.

در پایان معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیز در این نشست با اشاره به فقدان تجهیزات لازم برای اکران فیلم‌ها تصریح کرد: ما هشت سالن سینمایی داریم که البته با توجه به اینکه فیلم «رستاخیز» به لحاظ تکنیکی از استانداردهای بالای جهانی برخوردار است ما نمی‌توانیم اکرانی متناسب با این فیلم داشته باشیم اما آنچه را که در زمینه اکران و نمایش فیلم «رستاخیز» به عنوان وظیفه خود می‌دانیم، حتما انجام می‌دهیم.

  • پوستر «رستاخیز» چگونه طراحی شد؟

بهزاد خورشیدی طراح یکی از پوسترهای فیلم «رستاخیز»تاکید کرد که در طراحی پوستر از شعارشعرگونهاین فیلم سینمایی یعنی «حسین، آنکه گفت نه» الهام گرفته است.

یکی از طراحان پوسترهای فیلم سینمایی «رستاخیز» درباره نقش پوستر در معرفییک فیلم گفت: پوستر یک فیلم سینمایی حکم سندماندگاررا برای آن اثر دارد و به نوعی هویت و شناسنامه فیلم نیز به شمار می رود.

وی ادامه داد: در تعریف اولیه، پوستر یاهمان اعلان از دو بخش تصویر و نوشته تشکیل می شود و درپوسترآثار سینمایی این تصویر است که نقش پر رنگ تری را ایفامی کند.

خورشیدی با اشاره به اینکه درادوارمختلف تاریخ سینما هم این تجربه بوده است که چند طراح برای یک فیلم پوستر طراحی کنند، بیان کرد: پیش از من، دوست گرانقدرم ابراهیم حقیقی دو پوستر برای فیلم این کار کرده بود و زحمت بسیاری برای این اثر کشیده است. در تاریخ سینما فیلم های زیادی بوده‌اند که ازچندطراح برای پوستر بهره برده اند تاطرح و نگرش متفاوتیاز یک مفهوم برای فیلم ارائه شود.

وی ادامه داد: جدای از مضمون حماسی وانسانی و موسیقی درخشان که انصافا یکی ازفصل های مهم فیلم است، آنچه بیش از همه ایده اصلی‌ام برای طراحی پوستربود، شعار شعرگونه «حسین، آنکه گفت نه...» بود؛نبرد ورزمی برای شوروشوق، شوق رسیدن به خدا.

این طراح پوستر با اشاره به این مطلب که فیلم «رستاخیز» بیش از آنکه بازیگر محور باشد موضوع محور است، گفت: به اعتقاد من این فیلم سینمایی بازیگر محور نیست بلکه فیلم درموقعیت و روایت در یکی ازنابرابرترین جنگ‌های خونین تاریخ بشریت شکل می گیرد.به طوریقین این اتمسفر و موقعیت برای هرطراحی قابلیت‌های بسیاری رافراهم می آورد.

وی درباره نقطه نظر احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» درباره طراحی پوستر بیان کرد: خواسته آقایان احمدرضا درویش و تقی علیقلی زاده کارگردان و تهیه کننده اثر این بود که جنبه رحمانی وانسانی فیلم راپررنگ‌تر به تصویر درآورم به همین دلیل است که در این طرح صحنه نبردی دیده نمی‌شود. نگاه معصومانه و عاشقانه بکیرروبه دوربین را بسیار دوست دارم.اثر وردی ازخون نیست. همه زمینه سبز و درخشان است؛ چون قطره‌ای سیال وشناور.

طراح پوستر فیلم «رستاخیز» با اشاره به تاثیرگذاری یک پوستر خوب در جذب مخاطب گفت: برخی بر این عقیده هستند که کارکرد پوستر همچون گذشته‌های دور در جذب مخاطب تعیین کننده و تاثیرگذار نیست که من به عنوان طراحی که سالها در این زمینه کار کرده‌ام بانظر مخالف هستم و معتقدم پوستر همچنان نقش تعیین کننده‌ای دارد و همچنان ماندگار و تاثیرگذار هستند.

بهزاد خورشیدی در پایان گفت: پوستر طراحی شده یک خط نوشته زیبا هم دارد که اثراستاد ابراهیم حقیقی است.

«رستاخیز» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش، تهیه‌کنندگی تقی علیقلی زاده و مدیریت تولید علی قائم‌مقامی ساخته شده است. فیلم در کنار حضور تعداد زیادی از بازیگران ایرانی از حضور 7 هنرپیشه خارجی نیز بهره برده است.

این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با عنوان «حسین، آنکه گفت نه» عرضه می‌شود.

سایت فیلم «رستاخیز» به آدرسttp://rastakhizmovie.com نیز راه اندازی شده که شامل اطلاعات، عکس‌ها و آنونس‌های مربوط به فیلم است.

کد خبر 299704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha