شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: طرح اکران افطار تا سحر یا اذان تا اذان سابق در شرایطی در هفتمین سال اجرا می‌شود که به‌نظر می‌رسد ۲ عامل نمایش فیلم‌های خوب و کاهش قیمت بلیت مهم‌ترین دلایل کامیابی آن از نظر مدیران سینمایی و سینماداران است.

«گینس»، «عصر یخبندان» و « از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید» در اکران ماه رمضان

در پايان دهه اول‌ماه مبارك رمضان سينماداران از اجراي افطار تا سحر امسال اظهار رضايت مي‌كنند؛ طرحي كه فرصت زندگي شبانه را در شهرهاي بزرگ و كوچك محقق كرده است.

  • كاهش قيمت بليت

فرجام آژير كه مديريت پرديس سينمايي جنوبي‌ترين منطقه تهران را بر عهده دارد، با اشاره به شرايط محيطي منطقه 20به همشهري مي‌گويد: پرديس راگا 4سال است افتتاح شده و امسال اجراي طرح اكران فيلم از افطار تا سحر در اين پرديس در مقايسه با سال‌هاي گذشته بسيار موفق‌تر بوده است. راه‌اندازي پرديس‌هاي سينمايي در مناطق مختلف باعث كاهش سفرهاي درون‌شهري شده و اين درباره حضور مردم در سينما راگا هم صدق مي‌كند.

آژير مي‌افزايد: امسال براي نخستين بار انتخاب فيلم‌ها نشان داد رمضان،‌ماه مرده سينما نيست. اين فيلم‌ها مناسب اكران در هر فصل سال هستند و مي‌توانند به باشگاه ميلياردي‌ها برسند. علاوه بر اين انتخاب درست، كاهش 25درصدي قيمت بليت هم از ديگر دلايل حضور مردم در سالن‌هاي سينماست. معتقدم هر اندازه خدمات فرهنگي هنري به مردم ارائه شود، به‌طور حتم از آن استقبال مي‌كنند. به عقيده مدير پرديس راگا، پخش تيزرهاي تلويزيوني و افزايش تبليغات شهري هم در استقبال مردم از اكران رمضان مؤثر است.

  • اكران فيلم خوب

اميرشهاب رضويان مدير پرديس سينمايي كورش هم مي‌گويد: اگر طرح افطار تا سحر به يك روند ثابت سالانه تبديل شود، در ميان مردم هم نهادينه مي‌شود و اين يك موفقيت براي سينماي ايران است. به‌طور مثال، شامگاه جمعه با وجود پخش مستقيم بازي حساس ليگ جهاني واليبال ميان تيم‌هاي ايران و لهستان، سالن‌هاي سينما رونق خود را داشت و تعداد تماشاگران به رقم 13هزار نفر رسيد.

كارگردان «ميناي شهر خاموش» مي‌افزايد: اين مثال نشان مي‌دهد اگر اطلاع‌رساني براي طرح افطار تا سحر انجام و فيلم‌هاي خوب اكران شود، مردم در‌ماه رمضان هم از سينماها استقبال مي‌كنند. رضويان حمايت دولت و نيروي انتظامي را در موفقيت طرح افطار تا سحر مؤثر مي‌داند و تصريح مي‌كند: علاوه بر عواملي چون استمرار طرح، اطلاع‌رساني و اكران فيلم خوب، من نقش حمايت دولت و نيروي انتظامي را بسيار مؤثر مي‌دانم.

  • حمايت چندجانبه

محمدرضا صابري سخنگو و دبير انجمن سينماداران دليل مهم استقبال از طرح افطار تا سحر را روي پرده رفتن فيلم‌هاي خوب مي‌داند: به‌نظرم تنها دليلي كه مي‌تواند در اين‌ماه باعث رونق سينماها شود، اكران فيلم خوب است. تجربه نشان داده اگر فيلمي خوب نباشد در هر فصل سال اكران شود، استقبال وجود ندارد اما اگر فيلمي قابل‌قبول باشد، مردم براي ديدن آن به سينماها مي‌آيند. معتقدم تمام نهادها و ارگان‌ها بايد دست به‌دست هم بدهند تا مردم در شب‌هاي‌ماه مبارك رمضان بتوانند ضمن داشتن يك خوراك فرهنگي مناسب، براي اوقات فراغت خود از يك تفريح سالم بهره ببرند.

  • گيشه‌هاي پررونق رمضان

با تغيير تركيب اكران سينماها از سوم تير و حضور فيلم‌هاي جديد، استقبال مردم از طرح افطار تا سحر بيشتر شده و اين استقبال، فروش بيشتري عايد سينما كرده است. نمايش 3فيلم «از رئيس‌جمهور پاداش نگيريد»، «عصر يخبندان» و «گينس» در كنار «نهنگ عنبر»، «در دنياي تو ساعت چند است؟» و «آتيش‌بازي» مويد اين امر است. از ميان فيلم‌هايي كه به تازگي روي پرده رفته‌اند، گينس مطابق پيش‌بيني‌ها پيش رفته و ركوردهاي فروش را جابه‌جا كرده است.

نخستين تجربه كارگرداني محسن تنابنده كه به‌زودي در 47سالن سينماي شهرستان‌ها به نمايش درمي‌آيد، در 25سينماي تهران به فروش 285ميليون توماني رسيده است. عصر يخبندان هم كه مانند گينس در تدارك اكران در شهرستان‌هاست، از نمايش در 22سينماي تهران 110ميليون تومان به‌دست آورده و فيلم تازه كمال تبريزي هم فعلا به سرنوشت «طعم شيرين خيال» دچار شده است. از رئيس‌جمهور پاداش نگيريد با اكران در 20سالن سينما 55ميليون تومان فروخته و براي موفقيت چشم به روزهاي آينده دوخته است.

کد خبر 299333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha