همشهری آنلاین: در سومین دور از مسابقات لیگ باشگاهی اروپا، بایرن مونیخ مقابل آرسنال مغلوب شد و یوونتوس برابر مونشن گلادباخ تن به تساوی داد.

Football

در آغاز هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا تیم‌های بایرن مونیخ و بایر لورکوزن از آلمان به میدان رفتند. بایرن مونیخ از میزبان خود آرسنال شکست خورد و لورکوزن نیز مقابل رم به تساوی پرگلی دست یافت.

شامگاه سه‌شنبه (۲۰ اکتبر/ ۲۸ مهر) نخستین پیکارهای هفته‌ سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های فوتبال اروپا برگزار شد.

تیم پرآوازه بایرن مونیخ که رکورددار بوندس‌لیگا و یکی از مدعیان قهرمانی فصل جاری است، در هفته سوم لیگ قهرمانان در حضور نزدیک به ۵۰ هزار تماشاگر مهمان تیم انگلیسی آرسنال در "ورزشگاه امارات" بود.

بایرن مونیخ اگرچه در مصاف با آرسنال در ۷۳ درصد از طول بازی مالکیت توپ را در اختیار داشت و شمار حملاتش بر دروازه آرسنال دو برابر حملات تیم میزبان بود، اما در استفاده از موقعیت‌های به‌دست‌آمده بسیار ضعیف عمل کرد و نتوانست دروازه حریف را باز کند.

آرسنال در مقابل نشان داد که در فوتبال می‌توان از همان چند فرصت کم، نهایت استفاده را برد و بازی را به سود خود به پایان برد.

ژیرو، بازیکن فرانسوی آرسنال که در دقیقه ۷۴ قدم به میدان گذاشته بود، سه دقیقه بعد از تعویض خود توانست از اشتباه مانوئل نویر، دروازه‌بان بایرن سود جوید و نخستین گل را برای تیم میزبان به ثمر رساند.

بایرن مونیخ در پی این گل تمامی تلاش خود را کرد تا دست‌کم به گل تساوی دست یابد، اما مسعود اوزیل، ملی‌پوش آلمانی آرسنال لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان، برای دومین بار دروازه بایرن مونیخ را گشود و امیدهای نماینده‌ آلمان را نقش بر آب کرد.

در دیگر دیدار این گروه تیم المپیاکوس پیرئوس از یونان به پیروزی یک بر صفر مقابل میزبان خود، دینامو زاگرب دست یافت.

بایرن مونیخ و پیرئوس هر یک با ۶ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند. آرسنال و دینامو زاگرب نیز هر یک با ۳ امتیاز رده‌ها‌ی سوم و چهارم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.


بایر لورکوزن، دیگر نماینده‌ آلمان نیز شامگاه سه‌شنبه در گروه E میزبان تیم آ اس رم بود كه اين بازي در حضور ۳۰ هزار تماشاگر به تساوی ۴ بر ۴ انجاميد.

لورکوزن تا دقیقه ۱۹ بازی ۲ بر صفر از رم جلو بود، اما در پایان نیمه نخست ۲ گل و در آغاز نیمه دوم نیز ۲ گل دیگر از نماینده‌ ایتالیا خورد. بازیکنان بایر در دقیقه ۸۴ توانستند ورق را برگردانند و با گل‌های کامپل و مهمدی (دقیقه ۸۴) بازی را به تساوی کشانده و یک امتیاز کسب كردند.

در دیگر دیدار این گروه تیم صاحب‌نام اف ث بارسلونا موفق شد در خانه باته بورسیف از بلاروس به پیروزی ۲ بر صفر دست یابد.
در حال حاضر بارسلونا با ۷ امتیاز صدرنشین گروه E است. لورکوزن با ۴ امتیاز در رده‌ دوم، باته بوریسف با ۳ امتیاز در رده‌ سوم و آ اس رم نیز با ۲ امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

شامگاه چهارشنبه (۲۱ اکتبر/ ۲۹ مهر) هشت دیدار باقیمانده هفته سوم برگزار شد.

تیم ولفسبورگ، نایب‌قهرمان بوندس‌لیگا در فصل گذشته با نتیجه ۲ بر صفر از سد آیندهوون، مهمان هلندی خود گذشت و حال با ۶ امتیاز صدرنشین گروه B است.

دیگر دیدار گروه B که میان تیم‌های زسکا مسکو و منچستر یونایتد برگزار شد، با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در حال حاضر منچستر یونایتد و مسکو هر یک با ۴ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول قرار دارند و آیندهوون نیز با ۳ امتیاز در قعر جدول به‌سر می‌برد.


تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ هم توانست در خانه یوونتوس تورین به تساوی صفر بر صفر دست یافته و یک امتیاز کسب کند.

تیم پرقدرت یوونتوس در این دیدار تیم برتر میدان بود و به موقعیت‌های متعدد برای باز کردن دورازه مهمان آلمانی خود دست یافت. گلادباخی‌ها اما با ارائه بازی منسجم و موفقیت در اجرای تاکتیک دفاعی، مانع از آن شدند که یوونتوس به گل دست یابد.


در دیگر دیدار گروه D تیم منچستر سیتی با نتیجه ۲ بر صفر از سد مهمان اسپانیایی خود، اف ث سویا گذشت و سه امتیاز به دست آورد.

در حال حاضر یوونتوس با ۷ امتیاز صدرنشین است. منچسر سیتی با ۶ امتیاز رده‌ دوم را به خود اختصاص داده است، اف ث سویا و بوروسیا مونشن‌گلادباخ نیز به ترتیب با ۳ امتیاز و یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

دیدارهای هفته سوم لیگ قهرمانان در یک نگاه:

گروه A:

پاری سن ژرمن صفر - رئال مادرید صفر

مالمو یک - شاختار دونتسک صفر

گروه B:

زسکا مسکو یک - منچستر یونایتد یک

ولفسبورگ ۲ - آیندهوون صفر

گروه C:

اتلتیکو مادرید ۴ - اف ث آستانا صفر

گالاتاسرای استانبول ۲ - بنفیکا لیسبون یک

گروه D:

یوونتوس تورین صفر - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

منچستر سیتی ۲ - اف ث سویا یک

گروه E

بایر لورکوزن ۴ - آ اس رم ۴

باته بوریسف صفر - اف ث بارسلونا ۲

گروه F

آرسنال ۲ - بایرن مونیخ صفر

دینامو زاگرب صفر - المپیاکوس پیرئوس یک

گروه G

اف ث پورتو ۲ - ماکابی تل‌آویو صفر

دینامو کی‌يف صفر - چلسی صفر

گروه H

زنیت سن پترزبورگ ۳ - المپیک لیون یک

اف ث والنسیا ۲ - گنت یک

 

کد خبر 311412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha