همشهری آنالاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: امروز در ساخت سلاح‌هایی که برای دفاع از کشورمان نیاز داریم به خودکفایی رسیده‌ایم.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری روز شنبه 31 شهریور در حاشیه رژه نیروهای مسلح در گفت‌وگو ضمن بیان مطلب فوق افزود: با گذشت دو دهه از پایان هشت سال دفاع مقدس خودکفایی نیروهای مسلح به تجهیزات دفاعی یک امتیاز بالا محسوب می‌شود و دشمنان نمی‌توانند با تحریم‌های خود این جایگاه را تضعیف کنند.

وی تأکید کرد: ایران اگر دراوایل جنگ به خودکفایی در تولید، تجهیزات و سلاح‌های جنگی مجهز می‌شد، جنگ عراق با ایران هشت سال به طول نمی‌انجامید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو به تهدیدات دشمنان در حمله به ایران اشاره کرد و گفت: کشور ایران طرح و برنامه مقابله با دشمنان را در صورت حمله احتمالی آنان، فراهم کرده‌است.

وی اظهار داشت: ما هیچ وقت ادعا نمی‌کنیم که از نظر فن‌آوری تسهیلات نظامی از دشمنان بهتر هستیم، ولی در مقابله، از آنان بهتر عمل می‌کنیم.

وی یادآور شد: کشوری که فضای حمله به کشور دیگری را فراهم کند به منزله متحد دشمنان محسوب می‌شود.

جعفری یکی از مهم‌ترین حربه‌های دشمنان را بعد از تهدیدات اقتصادی، تهدید نظامی عنوان کرد و افزود: رژه امروز نیروهای مسلح قدرت ایران را به دشمنان نشان داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان از تهدیدات خود نسبت به ایران قطعا پشیمان می‌شوند و حمله به ایران برای آنان تجربه تلخی خواهد بود پس بهتر است آن را تجربه نکنند.

وی تأکید کرد: ایران اسلامی از نظر یکپارچگی، اقتدار و انسجام و قدرت ایمان بسیار قدرتمند است.

جعفری با اشاره به دوستی ایران با کشورهای همسایه خصوصا کشورهای حاشیه خلیج فارس، اظهار داشت: کشور ایران با کمک دوستان همسایه‌ی خود می‌تواند امنیت منطقه را برقرار کند.

کد خبر 32084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز