چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

پگاه شفتی: تصور کنید، دوچرخه‌ها سینما شوند و سینما دوچرخه! اصلاً مگر می‌شود؟ دوچرخه چه‌ربطی دارد به سینما؟

دوچرخه شماره ۸۲۳

دوچرخه شماره ۸۲۳

نمایی از دوچرخه‌ی کینو-مو در نمایشگاه «سی‌ای‌اس» (CES)

 

این فکرها، این درهم آمیختن سینما، ویديو و دوچرخه شاید برای ما عجیب باشد، اما کسانی که به جنگ ایده‌ها می‌روند، آن‌ها را پس نمی‌زنند، درهم می‌آمیزندشان و ایده‌ی تازه‌ای از درونش بیرون می‌کشند، اين‌ها فرمانروایان دنیای آینده هستند. فرمانروایانی که در دنیای فناوری نامشان مخترع است و با به‌کارگیری دانش و ایده هر‌روز چیز تازه‌ای خلق می‌کنند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۳

کاربری در حال تبلیغ یک بنیاد خیریه

 

حالا ذهن یک جوان بلاروسی به نام «کرل خیکیوک» است که توانسته با ایده‌ی ویديوی دوچرخه‌ای، دنیای فناوری را شیفته کند. او که دانشجوی دکترا در دانشگاه آکسفورد انگليس است، شرکتی به‌نام «کینو-مو» تأسیس کرده؛ شركتي پیش‌رو  در فناوری هولوگرافی و ویديوهای سه‌بعدی. او مدت کوتاهی پس از تأسیس این کمپانی، با ارائه‌ی این دوچرخه، نام کینو-مو را بر سر زبان‌ها انداخته است.

 

دوچرخه شماره ۸۲۳

شاید در شب دیدنی‌تر باشند، اما در روز هم این ویديوهای چرخی به‌راحتی قابل مشاهده‌اند!

 

اما دوچرخه‌ی کینو-مو در‌واقع چرخ‌هایی قابل نصب بر روی بیش‌تر دوچرخه‌هاست. اين چرخ‌ها می‌توانند از طریق ارتباط بلوتوث یا وای‌فای، خودشان را به یک رایانه متصل کنند و زمانی که کاربر رکاب می‌زند، ویديوی موردعلاقه‌ی او را پخش ‌کنند.

هرچند شاید این ایده چندان نفعی برای خود کاربر نداشته باشد، چون او روی این چرخ‌ها سوار است. اما اين ايده می‌تواند چهره‌ای بسیار زیبا و رنگی به دوچرخه بدهد و هرکسی را تشویق کند به جای وسایل نقلیه‌ی نه‌چندان پاک و اقتصادی، از دوچرخه استفاده کند.

شهري را تصور کنید با دوچرخه‌های رنگی، هرکدام در حال پخش یک ویديوی رنگی. به این می‌گویند یک کارآفرین واقعی. حالا بسیاری از کاربران می‌توانند با پخش ویديوهای مورد نظرشان، فیلم تبلیغاتی خودشان را در شهر پخش کنند و چه‌بسا از این طریق مشتری هم جذب کنند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۳

باتری‌های قابل شارژ، نیروی این چرخ‌ها را برای پخش ویديو تأمین می‌کنند.

 

اما یکی دیگر از نکات جذاب در این چرخ‌ها، پخش تصاویر سه‌بعدی است. تصاویری که می‌توانند هر بیننده‌ای را جذب کنند و مثل یک جادو دوچرخه را تبدیل به سینمای سه‌بعدی کنند.

صحبت از سینما شد، کاربر می‌تواند دوچرخه را ثابت کند و فیلم مورد علاقه‌اش را از چرخ‌ها پخش کند. شاید کمی عجیب باشد، اما در اولین ارائه‌ی این دوچرخه در نمایشگاه فناوری «سی‌ای‌اس» درلاس‌وگاس آمریکا، چرخ‌های سینمایی این دوچرخه بینندگان زیادی را به‌خود جذب کردند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۳

گاهی هم شاعرانه، با یک مناسبت خاص!

 

دوچرخه شماره ۸۲۳

دوچرخه‌ها روی پایه‌های مخصوص ثابت می‌شوند و ویديو پخش می‌کنند.

کد خبر 326460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha