همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: سحر در انتهای افق (Horizon Zero Dawn) یک بازی ویدئویی منتشر نشده در سبک اکشن نقش آفرینی و جهان باز است.

بازی انتهای افق

اين بازي توسط شرکت گوریلا گیمز ساخته شده و توسط سونی کامپیوتر انترتینمنت قرار است در سال ۲۰۱۶ به طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شود.

شخصیت اصلی بازی دختری جوان به نام اِلوی است، یک شکارچی و تیراندازی ماهر که در جهانی پرجنب و جوش که ساکنین آن موجودات مکانیکی مرموزی به شمار می‌روند، به کاوش می‌پردازد.

داستان بازی در آینده‌ای دور و هزار سال پس از زمان حال اتفاق می‌افتد، جایی که نسل تمدن بشری سقوط کرده و جهان در سلطهٔ موجوداتی شبیه به دایناسور با بافت‌های فلزی قرار گرفته و آن‌ها تبدیل به نیرومندترین مخلوقات این جهان شده‌اند.

این بازی به عنوان اولین آی‌پی شرکت گوریلا گیمز پس از بازی اول شخص کیلزون در سال ۲۰۰۴، و همچنین اولین عنوان این شرکت در سبک نقش‌آفرینی به شمار می‌رود.

  • گیم‌پلی

سحر در انتهاي افق یک بازی در سبك ماجراجويي اکشن و نقش آفرینی و همچنين بهره گرفته از سبك جهان باز  است که در آن بازیکن کنترل شخصیت اِلوی را بدست می‌گیرد. او شکارچی و تیراندازی ماهر است که به پیشروی در دنیایی پسا-رستاخیزی می‌پردازد، که توسط مخلوقات مکانیکی به شکل ربات‌های دایناسور حکومت می‌شود.

بر طبق صحبت‌های تهیه‌کننده بازی آقای مایک نوریس، از زمان رونمایی بازی برای سونی در سال ۲۰۱۱، سه المان این عنوان هرگز تغییر نکرده است.

شخصیت مؤنث قابل کنترل، جهانی بسیار گسترده و وجود ماشین‌ها و ربات‌ها. بازی در منطقه‌ای بسیار گسترده انجام می‌شود و از آنجایی که در بازی هیچگونه بارگذاری وجود ندارد تا محیط‌های مختلفی از جمله بیابان‌ها، جنگل‌های سرسبز و مناطق دیگر جنگلی همراه با چرخه کامل شبانه‌روزی و سیستم آب‌وهوا کاملاً یکپارچه باشد.

هیچگونه سلاح گرم در این بازی وجود ندارد و شخصیت اصلی باید از فناوری‌های اولیه برای مبارزه استفاده کند.

راه‌های مختلفی برای از بین بردن دشمنان وجود دارد، از جمله کارگذاری تله‌های چاشنی‌دار، تیراندازی به سمت دشمنان توسط کمان، استفاده از مواد منفجره، مبارزات تن‌به‌تن و همچنین سیستم کشتن به صورت بی‌سروصدا و در خفا نیز در دسترس خواهد بود.

بازیکن همچنین قادر خواهد بود با استفاده از جمع‌آوری موادی که آن‌ها را از قطعات ربات‌ها در جهان بازی پیدا می‌کند برای خود آیتم‌های جدیدی خلق کند.

بازی انتهای افق

کد خبر 326537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha