معرفی کتاب > «سولویگ» دختر دوم پادشاه است. او برخلاف خواهر بزرگ زیبایش و برادرش که ولیعهد پادشاه است، جذابیت خاصی ندارد.

دوچرخه شماره ۸۳۰

دوچرخه شماره ۸۳۰

 

وقتي جنگ مي‌شود، پادشاه فرزندانش را به قلعه‌ای میان کوه‌ها به نام «آب‌دره» می‌فرستد و وایکینگ‌ها و برسکرها برای محافظت از خانواده‌ي شاه به آن مکان می‌روند.

در این مدت سولويگ به تدریج به توانایی‌های خودش، از جمله قصه‌گویی پی می‌برد و قصه‌گوی دربار هرشب قصه‌هایی از اساطیر اسکاندیناوی برای او بیان می‌کند.

اما وقتي زمستان از راه مي‌رسد، همه در قلعه گرفتار مي‌شوند. خيلي زود عده‌اي از جنگجويان مي‌ميرند و بچه‌ها ديگر نمي‌دانند به چه كسي تكيه كنند.

«متيو جي. كربي» در رمان «آبشار یخ»، فضای وایکینگ‌ها را در دوران اساطیر اسکاندیناوی به تصویر می‌کشد. «محبوبه نجف‌خاني» مترجم كتاب است و  نشر افق (66413367) آن را با قيمت 17 هزار و 500 تومان در 384 صفحه به بازار كتاب آورده است.

 

دوچرخه شماره ۸۳۰

 

  • ميخك اسرارآميز

«من و ميخك آن‌موقع چه‌طور بوديم؟ عكسي را برمي‌دارم و نگاه مي‌كنم. هردو داريم مي‌خنديم. خوشحال به نظر مي‌رسيم. اما آيا عكس‌هاي قديمي حقيقت را مي‌گويند؟ عكاس مي‌گويد لبخند بزن. تو هم مجبوري بخندي. اما پشت آن لبخند چه چيزي پنهان شده است؟»

«ناتالي» ناگزير است به‌خاطر شغل پدرش از محله و دوستان هم‌سن‌وسالش جدا شود. پدرش مديريت هتل «قصر» را بر عهده گرفته؛ هتلي بزرگ كه صدها اتاق دارد. آن‌جاست كه با دوست جديدش ميخك، آَشنا مي‌شود. دوستي عجيب كه سرنوشت او و خانواده‌اش را تغيير مي‌دهد.

رمان نوجوان «جادوي ميخك» نوشته‌ي «آن فاين» و ترجمه‌ي «هدي لزگي» است.

اين داستان در سه قسمت و 30 فصل نوشته شده و مؤسسه‌ي انتشارات قدياني (66404410) آن را در 168 صفحه و به قيمت 9هزار تومان منتشر كرده است.

 

دوچرخه شماره ۸۳۰

 

  • مرد آبي‌پوش نيامد

«آفتاب ظهر آمد و مرد آبی‌پوش نیامد. غروب دریا را رنگی کرد و مرد آبی‌پوش نیامد. باز هم صبر کردم. خورشید غرق دریا شد؛ غرقِ غرق. مرد آبی‌پوش نیامد. دنیا این بار، برعکس همیشه، همان‌طوری که توی قصه نوشته بودم پیش نمی‌رفت.»

«نامه‌هایی به هیچ‌کس»، نوشته‌ي «احمد اکبرپور»، رمانی سورئال است با زباني شاعرانه. راوي پسربچه‌ای است که به‌خاطر درگیرشدن با مشکل عمه‌اش همیشه در حال خیال‌پردازی است.

شوهر «عمه‌مهوان» برای کار به دوبی رفته و دیگر برنگشته است. او هر روز از پسرک می‌خواهد که نامه‌ای برای شوهرش بنویسد؛ نامه‌هایی که هیچ جوابی ندارند.

انتشارات پيدايش (66970270) اين كتاب را در 84 صفحه و به قيمت هشت‌هزار تومان منتشر كرده است.

 

دوچرخه شماره ۸۳۰

 

  • در مسير ديدن شما

«چتری از پرنده» یکی از تازه‌ترین مجموعه‌شعرهای چاپ‌شده در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (88721270) است؛ به قيمت دوهزار و پانصد تومان.

شاعر این مجموعه، «کمال شفیعی»، 15 شعرِ این کتاب را در قالب نیمایی و به زبانی ساده و روان و تازه سروده است. این شعر‌ها اغلب کوتاه‌اند و از تصویرهای متنوعی برخوردارند.

کمال شفیعی، پیش از این، در حوزه‌ی شعر بزرگ‌سال و نوجوان آثاری منتشر کرده است. «به يك زبان عاشق مي‌شويم»، «مي‌خواهم دست به‌كار بزرگي بزنم»، «گوزن‌هاي پا به‌ماه»، «درس قشنگ لبخند» و «مانند گنجشك» از ديگر آثار شفيعي هستند. شعري از این کتاب را بخوانيد:

 

سمتِ فراموشی

گیرم که حق به جانبِ من باشد

وقتی که عشق

مثل بخاری سرد

پر می‌زند

 به سمتِ فراموشی

وقتی که قهر

 می‌رسد از هر‌سو

دیگر زبان

زبان ِ دلِ من نیست

هرچند حق به جانبِ من باشد

کد خبر 334352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha