یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

فریبا خانی: خداوند صاحب اسم‌های بسیاری است که با هر‌کدام از این اسامی خدا را بخوانی پاسخ می‌گوید و دعایت مستجاب خواهد شد.

اسماءالحسني مانند الله، الواحد، الأحد، الصمد، الاول، الاخر، السميع، البصير، القدير، القادر، العلي، الاعلي، الباقي، البديع، البارئ، الاكرم، الباطن، الحي، الحكيم، العليم، الحليم، الحفيظ، الحق، الحسيب، الحميد، الحفي،الرب، الرحمن، الرحيم و... را شامل مي‌شود.

شايد در ماه مبارك رمضان شنيدن اسماءالحسني از تلويزيون براي همه‌ي ما حس خوشايندي ايجاد كند. حالا هنرمندان با شيوه‌ي حروف‌نگاري كه يك شيوه‌ي هنري است ‌با خلاقيت‌هاي خود اين اسامي را نوشته و پوسترهاي زيبايي خلق كرده‌اند.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

اثر رقيه باوفا

 

دوازدهمین نمایشگاه سالانه‌ي پوستر اسماء الحسنی در خانه‌ي هنرمندان ایران از 17 خرداد 95 گشايش يافته و تا 31 خرداد برپاست. 

 در حروف‌نگاري، هنرمند با استفاده از حروف و شكل آن‌ها با توجه به هنر خطاطي، آثار تصويري زيبايي را خلق مي‌كند.

داوران اين دوره جواد پویان، احمدرضا دالوند، جلیل رسولی، سیدمحمد وحید موسوی جزایری و مسعود نجابتی بودندكه با بررسی آثار، راه یافتگان نهایی این دوره را انتخاب و برگزیدگان را معرفي کردند.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

اثر حميد‌رضا كشاورزي مياندشتي

 

درروز افتتاحيه، مسعود نجابتي سخنراني كرد و كاركردهاي متفاوت اين آثار و دسته‌بندي اين آثار را در اين دوره و دوره‌هاي قبل برشمرد و گفت:

«اهمیت و زیبایی تصاویر تا حدودی در گرو نو بودن و شگفتی آن است، کنجکاوی و جست‌وجو برای کسب فرم‌های غنی‌تر و ایده‌های جدید در هیچ زمانی متوقف نشده و هرگاه خطی به کمال زیبایی رسیده، جست‌وجو برای شکل‌های نوین آغاز شده است؛ ابتدا کوفی، بعد کوفی‌های تزیینی و بعد نسخ و ...» 

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

اثر منصوره‌سادات موحد‌ابطحي

 

در مجموع، در این دوره از نمایشگاه  1942 اثر از 435 شرکت‌كننده به دبيرخانه‌ي نمايشگاه رسيده است.

پس از داوری نهایی آثار، 56 اثر برگزیده در بخش نمایشگاهی و 40 اثر در بخش جنبی نمايشگاه دوازدهم به تماشا گذاشته شد.

ديدن اين پوسترها خالي از لطف نيست شما مي‌بينيد با هنر خطاطي، نقاشي و كلاژ با شكل هندسي و تركيب‌بندي‌هاي نو، چه آثار تازه‌اي خلق مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

اثر محمد‌حسين مويدي

 

  اين نمايشگاه را پايگاه اينترنتي طراحان مستقل  ايران«تودي پوستر»  در خانه‌ي هنرمندان برگزار كرده است.

براي تماشاي اين آثار مي‌توانيد به نگارخانه‌های ممیز و زمستان خانه‌ي هنرمندان برويد. ساعت بازديد از نگارخانه‌هاي خانه‌ي هنرمندان 14تا 21 است.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

عكاسي از نمايشگاه: محمود اعتمادي

کد خبر 337230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha