پگاه شفتی: دیگر تقریباً نمی‌شود فهمید در دنیای واقعیت هستیم یا خیال! فناوری مثل جادوگری خیال و واقعیت را در هم آمیخته است.

دوچرخه شماره ۸۳۴

روزي فقط در فيلم‌ها بوده و امروز در دستان ما يا در گوش‌هايمان. گاهي هم برعكس، از روي فكر به كاغذ مي‌آيد و بعد تبديل به تخيل مي‌شود؛ مثل انيميشن يا همان پويانمايي! در اين‌جا با بعضي دستاوردهاي خيال‌انگيز فناوري آشنا مي‌شويم.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

 

  • مترجم چند زبانه در گوش!

اين ایده مستقیم از داستان‌های علمی‌تخیلی پا به واقعیت گذاشته است. این هدفون کوچک در واقع یک مترجم همراه درگوشی است و می‌تواند سخني را که می‌شنود، در گوش کاربر ترجمه کند.

نرم‌افزار و گوشی رنگی در چند سایز مختلف که آخرین فناوری ترجمه‌ي هم‌زمان را در خود دارد، قبلاً فقط در فیلم‌هاي تخیلی «جنگ ستارگان» وجود داشت.

این مترجمِ همراه، این قابلیت را دارد که هم‌زمان در گوش چند کاربر مختلف قرار بگیرد و کلام را برای هرکاربر به زبانی که او می‌داند، ترجمه کند.

در سال 2017 ميلادي این گوشی با قابلیت ترجمه به پنج زبان زنده، انگلیسی، فرانسه، اسپانیايی، ایتالیایی و پرتغالی به بازار خواهد آمد و چند وقت بعد قابلیت آپلود به تمامی زبان‌هاي دنیا را خواهد داشت.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

 

  • از کاغذ به ابر به رایانه!

این ابزارک جادویی، «بامبو اسپارک» نام دارد  و روزی رؤیای بسياری از کاربران بوده است. قلم جادویی در دست قرار می‌گیرد و کاربر با آن هر طرح یا نوشته‌ای را که بخواهد روی کاغذ می‌کشد.

این نقش به‌راحتی به کامپیوتر منتقل می‌شود و از آن‌جا به بعد می‌توان کار را با نرم‌افزارهای کامپیوتری ادامه داد. هم‌چنین طرح در «فضای ابری»* شخصی كاربر ذخیره می‌شود و این قابلیت را دارد تا مستقیم از روی کاغذ به فضای ابری  برود.

 


 

* فضايي است كه نياز به حافظه‌ي سخت‌افزاري ندارد و روي حساب كاربري ذخيره مي‌شود. مانند «آي‌كلاد» در سيستم عامل «آي‌او‌اس» و «گوگل‌درايو» در سيستم‌عامل «اندرويد».

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

 

  • كيبورد هميشگي!

در نگاه اول شبیه یک پنجه‌بوکس است، اما کارآیی‌اش زمین تا آسمان با پنجه‌بوکس فرق دارد.

کاربر با به دست کردن این ابزارک و نصب یک نرم‌افزار ساده روی گوشی، تبلت یا رایانه‌ی شخصی‌اش می‌تواند از هر سطحی به‌عنوان کیبورد استفاده کند.

این ابزارک بسیار مفید است، چرا که با کوچک‌تر شدن گوشی‌ها و تبلت‌ها و به دنبال آن کوچک‌شدن فضای تایپ و کیبورد، کاربران برای استفاده‌ی حرفه‌ای از گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌هایشان با مشکل مواجه‌اند. با این ابزارک كاربر مي‌تواند از یک گوشی کوچک مثل یک کیبورد حرفه‌ای استفاده کند.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

 

  • پلاستيك خميري

نامش «فورم‌کارد» است، چون به اندازه‌ی یک کارت اعتباری بانک است و با خیس خوردن در یک لیوان آب‌جوش به هر فرم و شکلی که بخواهید در می‌آید؛ به نگه‌دارنده ی گوشی تبديل می‌شود، ابزارهای پلاستیکی پاره و شکسته را تعمیر می‌کند، به آچار و پیچ‌گوشتی تبدیل می‌شود و...

این کارت‌ها در رنگ‌های مختلف وارد بازار شده‌اند. فقط بايد به خمیر تبدیل شود، بعد در دستان کاربر به هر شکلی بخواهد درمی‌آید. چند لحظه بعد از این‌که خشک شد، ابزارک آماده است.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

 

  • ابزارك نقاشي و پويانمايي

لابراتوار شركت دیزنی، محصولي جدید وارد دنیای واقعیت افزوده کرده است. كافي است یک فيل بِکِشید، آن را در نمایشگر به صورت سه‌بعدی و كارتوني ببینید و رويش صداگذاري كنيد. 

کار با این ابزارک برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب است، چرا که به محض آغاز نقاشی این طرح به صورت پويانمايي یا انیمیشن در نمایشگر ظاهر می شود.

کد خبر 337456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha