پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۴
۰ نفر

کاردستی > آلاله نیرومند: نوشتن خاطرات روزانه می‌تواند خیلی جالب و هیجان‌انگیز باشد. از آن بهتر، خواندنشان است.

دوچرخه شماره ۸۳۴

غير از يادآوري و لذت مرور آن‌ها، خواندن خاطرات بعد از مدتي باعث مي‌شود كه درباره‌ي بعضي از رفتارها يا انتخاب‌هايمان تجديد نظر كنيم يا خودمان را از نگاه تازه‌اي بسنجيم. 

تابستان فرصت مناسبی برای نوشتن خاطرات روزانه است، اما براي نوشتن خاطرات به یک  دفترچه‌ي خاص احتیاج داریم. دفترچه‌ي خاصی كه براي درست‌كردن آن وقت گذاشته باشيم و با دفترهاي معمولي فرق داشته باشد. پس بهتر است شروع کنیم!

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

1. در ابتدا بايد به  ابعاد دفترچه‌ي يادداشتتان توجه کنید. اندازه‌ی دقیق جلد دفترچه را بگیرید و بعد یک تکه‌ی مقوا را به اندازه‌ی یک سانتی‌متر کوچک‌تر از ضلع‌های دفترچه ببرید.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

2. حالا فکر کنید مي‌خواهيد چه طرحی روی جلد دفترچه‌تان بیندازید. ما در این‌جا یک درخت طراحی کردیم. فرم شاخه‌های درخت را شکسته انتخاب کردیم كه ساده‌تر باشد. محل تقاطع شکستگی‌های طرحتان را پررنگ کنید تا یادتان بمانند.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

3. با استفاده از یک سوزن، نقطه‌های تقاطعی را كه علامت‌زده‌اید با دقت سوراخ کنید.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

4. حالا يك نخ یا كامواي متناسب با رنگ مقوايتان انتخاب کنید و سوزن كوبلن‌دوزی را نخ كنيد و طرحتان را مثل گلدوزی بدوزيد.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

دوچرخه شماره ۸۳۴

عكس‌ها: محمود اعتمادي

 

5. در پایان، پشت مقوا را با چسب روی دفترتان بچسبانید. روشی که ما در این‌جا به‌كار برديم برای دفترچه‌هایی با جلد سخت بود. اگر از دفترچه‌های مقوایی استفاده کنید، لازم نیست طرحتان را روی یک مقوای دیگر کار کنید.

راستی اگر دوست داشتيد مي‌توانيد صفحه‌ي «دوچرخه» در اينستاگرام (به نشاني زير) را روي عكس كاردستي‌هايتان تگ كنيد تا ما هم آن‌ها را ببينيم:

docharkheh_weekly

کد خبر 337460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha