همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت : جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به موضوع فلسطین نگاه کاسب کارانه ای نداشته و ندارد و همواره تلاش کرده است با نگاه قرآنی، اسلامی و انسانی موضوع فلسطین را مورد توجه قرار دهد.

رمضان شریف

به گزارش سپاه نیوز، این مطلب را سردار رمضان شریف در آستانه فرا رسیدن روز قدس و در نشست علمی - رسانه ای با عنوان «روز قدس؛ زندگی مسئولانه» عنوان کرد.

وی اظهار کرد: امروز، شمار زیادی از آزادیخواهانی که به صورت فطری با ظلم مخالف هستند هم به حامیان فلسطین پیوسته اند.
شریف گفت: وقوع انقلاب اسلامی در ایران وتغییر نگاه بنیادین و اساسی به موضوع فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی تاثیر بسیار تعیین کننده ای در تحولات و معادلات منطقه داشت.

وی اظهار کرد: زمانی که یک انقلاب بزرگ با یک گفتمان جدید مبتنی بر فرهنگ دینی و قرآنی و توسط یک فقیه و یک روحانی وارسته پا به عرصه وجود گذاشت، همه نگاه ها معطوف به این بود که جهتگیری های امام(ره) نسبت به موضوعاتی همچون حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی چگونه خواهد بود.

وی افزود: گشایش سفارت فلسطین در ایران و تعطیل کردن سفارت غیررسمی رژیم صهیونیستی نشان ازنگاه جدید حضرت امام (ره) بود که ایشان همواره ازشروع نهضت بر آن تاکید ویژه داشتند.

شریف با تاکید بر این که روز جهانی قدس تاثیر شگرفی در زنده نگه داشتن مساله فلسطین و معطوف کردن توجه افکار عمومی جهانیان به جنایات رژیم صهیوینستی داشته است اظهار کرد: الهام بخشی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در مبارزات فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

وی از نامگذاری روز جهانی قدس به عنوان یکی از ابتکارات حکیمانه امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: با این ابتکار حضرت امام (ره) اتفاق مهم و تعیین کننده ای درجهت نشان دادن دشمن مشترک امت اسلامی رقم خورد و استراتژی صهیونیست ها در به فراموشی سپردن مساله فلسطین با چالش جدی مواجه شد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس تصریح کرد: هر سال در آستانه روز جهانی قدس پرونده اشغال سرزمین فلسطین و ظلم و ستمی که به مردم فلسطین شده است و مبارزاتی که مردم فلسطین از ابتدا تا به امروز داشته اند مرور و بازخوانی می شود.

وی افزود : سال گذشته و پس از برگزاری روز جهانی قدس طی بررسی هایی که داشتیم بیش از 150 مطلب اعم از خبر، گزارش و تحلیل در رسانه های معتبر جهانی در ارتباط با موضوع فلسطین داشتیم که صرف نظر از جهت گیری محتوای آن اصل مطلب این است که روز قدس مساله فلسطین را زنده نگه می دارد و این حداقل بهره ای است که ما از روز قدس داشته ایم.

شریف خاطرنشان کرد: اگر به پنج سال قبل نگاهی بیاندازیم درخواهیم یافت که در آن مقطع بدلیل درگیری های حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی با اسرائیلی ها توجه افکار عمومی به مساله فلسطین و مقاومت و مقابله با اسرائیل غاصب به گونه ای جلب شده بود که تقریبا آزاد سازی قدس و بیت المقدس داشت به عنوان یک مطالبه ای برای امت اسلامی جای خود را باز می کرد؛ اما متاسفانه با توطئه نظام سلطه و صهیونیسم در راه اندازی جنگ های نیابتی و کشاندن درگیری به جغرافیای جهان اسلام، نگاه ها از سوی دشمن مشترک امت اسلامی به سمت و سوی دیگری منحرف شده است.

شریف از انتفاضه سوم به عنوان پدیده ای مبارک در مبارزات مردم فلسطین علیه اسرائیل یاد کرد و افزود: این نوع مبارزه بسیار معنادار است و با مبارزات سنتی فلسطینیان تفاوت های اساسی دارد؛ رزمندگان فلسطینی امروز تلاش می کنند با استفاده از داشته های خود و با اتکا به امکانات و خلاقیت، رژیم صهیونیستی را به چالش بکشند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،ادامه داد: بررسی های مختلف نیز نشان می دهد برخلاف ادعای صهیونیست ها مبنی بر اینکه به واسطه درگیرهای جهان اسلام باید شاخص امنیتی در اسرائیل افزایش یابد، ناامنی در داخل سرزمین های اشغالی افزایش یافته است.

وی افزود: بیش از 285 شهید و 2 هزار مجروح فلسطینی از روز قدس سال گذشته تاکنون شاهدی بر زنده بودن و پویایی مقاومت فلسطینیان است.

نشست علمی - رسانه ای با عنوان «روز قدس؛ زندگی مسئولانه» با حضور رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و حمید رضا دهقانی رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه در محل خبرگزاری قدس برگزار شد.

کد خبر 338328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha