دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از گرم شدن تهران تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد در چهارشنبه ۹ تیر خبر داد

گرما

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بر اساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و  سه‌شنبه 7 و 8 تیر، در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی افزایش ابر و در بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در مناطقی از شمال شرق کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست، اظهار کرد: طی دو روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل باد سبب تشدید گر د و خاک و در بعضی ساعات طوفان شن خواهد شد. همچنین وزش باد شدید شرقی سبب پدیده گرد خاک در برخی مناطق استان‌های اصفهان، مرکزی، قم و سمنان خواهد شد.

 افزود: در دو روز آینده در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب کشور نیز پدیده گرد و غبار دور از انتظار نیست. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 8 و 9 تیر، افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشوری پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی بیانگر موقعیت مرکزی طوفان حاره‌ای در 22 درجه و یک دقیقه شمالی و 63 درجه و 4 دقیقه شرقی در شمال اقیانوس هند و در 350 کیلومتری جنوب کراچی پاکستان است که با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت به سوی غرب حرکت می‌کند که تحلیل آخرین داده‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که مسیر حرکت مرکز این طوفان از سوی کشور ایران نبوده ولی انتظار می‌رود که پیامد حرکت غرب سوی آن از اواخر روز سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه افزایش نسبی ارتفاع موج در سواحل جنوب شرقی کشور بین یک کیلومتر باشد.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 8 و 9 تیر، صاف و کمی ابری با حداکثر و حداقل دمای 37 و 25 و 40 و 27 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 338340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha