دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

حجت قاسم‌زاده اصل ۳ سال پس از تولید و پخش سریال پربیننده و تحسین‌شده «یادآوری» بار دیگر روی صندلی کارگردانی می‌نشیند و چهارمین مجموعه خود را برای تلویزیون می‌سازد.

سریال

به گزارش همشهري، قاسم‌زاده كه نام خود را با ساختن چند فيلم تلويزيوني سر زبان‌ها انداخته بود، سال92يادآوري را براي شبكه آي‌فيلم توليد كرد. اين براي نخستين بار بود كه يك سريال ابتدا از آي‌فيلم روي آنتن مي‌رفت و به همين دليل برخي به موفقيت آن چندان خوشبين نبودند اما آنچه اتفاق افتاد، فراتر از پيش‌بيني‌ها بود و يادآوري به‌شدت مورد توجه قرار گرفت. از همين رو، بسياري از علاقه‌مندان پيگير پروژه‌هاي بعدي قاسم‌زاده بودند.

«تاريكي شب، روشنايي روز» سريال تازه اين فيلمساز است كه به گفته خود او، پس از پايان‌ماه مبارك رمضان وارد مرحله توليد مي‌شود. داستان در 2مقطع زماني امروز و گذشته مي‌گذرد و درباره شخصي به نام بهنام طريقت است كه جريان روزمره زندگي‌اش از مدار عادي خارج مي‌شود. او ناچار است پاسخ مشكلات امروز خود را در گذشته جست‌وجو كند. فيلمنامه در 14قسمت 45دقيقه‌اي نوشته شده و ماجراها در نازي‌آباد و فرمانيه مقابل دوربين مي‌رود.

قاسم‌زاده كه معمولا بهترين بازي‌ها را از بازيگران خود مي‌گيرد و دستي هم در معرفي چهره‌هاي تازه دارد، براي يكي از نقش‌هاي اصلي تاريكي شب، روشنايي روز سراغ مهران احمدي رفته كه در يادآوري هم نقشي كليدي بر عهده داشت. عليرضا جلالي‌تبار و احسان اماني ديگر بازيگران سريال هستند و براي ديگر نقش‌ها هم روند انتخاب بازيگر همچنان ادامه دارد. محمد هاشمي اصل تهيه‌كننده تاريكي شب، روشنايي روز است.

بسياري از مخاطبان تلويزيون نخستين بار حدود يك دهه پيش پس از نمايش فيلم «تنهايي» با بازي متفاوت شهاب حسيني و‌رؤيا تيموريان با نام كارگردان آن آشنا شدند. گرچه پيش‌تر نام قاسم‌زاده در عنوان‌بندي سريال «101راه براي ذله كردن پدرها و مادرها» و چند فيلم تلويزيوني ديگر آمده بود. «يك داستان كوتاه و چند داستان ديگر»، «قصه‌ها و واقعيت»، «ژرفا»، «كسوف»، «سومين روز پس از مرگ» و... ديگر فيلم‌هاي او در مقام كارگردان است.

سريال يادآوري سال 92در 41قسمت 40دقيقه‌اي از شبكه آي‌فيلم به نمايش درآمد و داستان و نوع روايت آن بسيار مورد توجه قرار گرفت. فيلمنامه حاصل كار و قلم‌رؤيا غفاري همسر قاسم‌زاده است و امير آقايي در سريال به نقشي كاملا خاص و متفاوت ظاهر شده است. فرهاد قائميان، ثريا قاسمي، بهناز جعفري، فرخ نعمتي، سهيلا رضوي، اميرحسين مدرس، پريوش نظريه، وحيد جليلوند، رحيم نوروزي و مهرداد ضيايي بازيگران نقش‌هاي اصلي هستند و روزبه حصاري و متين ستوده هم با يادآوري به عرصه بازيگري معرفي شدند.

کد خبر 338365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha