در این ماهنامه تحليلي، آموزشي و اطلاع رساني مطالب متنوعی در حوزه رسانه، روابطعمومی، گرافیک، محیط زیست و ارتباطات، کتاب و رسانههای اجتماعی منتشر شده است.
لزوم توجه به كيفيت تشكلهاي صنفي سرمقاله این شماره به قلم اميرعباس تقيپور مدیرمسئول ماهنامه است.
گرافيك اطلاع رسان و تايم لاين؛ بصري سازي محتوا در ارتباطات نوشته دکتر مريم سليمي، پول بيشتر ميدادند تا كيهان را بيشتر تبليغ كنيم؛ خاطرات 78 سال روزنامه فروشي محمد ابراهيم رنجبر اميري و دابسمش ميكنم، پس هستم؛ آمار و تحليل دابسمشهاي پربازديد فارسي نوشته سعيد نوريآزاد از جمله مطالب خارج از پرونده این شماره هستند.
در پرونده رسانههای اجتماعی و روابطعمومی که توسط امیر علی خلج ترجمه شده است این مطالب را میخوانیم:
- به اشتراك بگذارش؛ درآمدي بر شبكههاي اجتماعي نوشته گيتي هوول
- يكپارچهسازي رسانههاي سنتي و رسانههاي اجتماعي نوشته هلن نوويكا
- شبكهها: فيسبوك نوشته رابين ويلسون
- توئيتر: طلوع بي بازگشت ريزرويدادنگاري نوشته الكس ليسي
- لينكداين: شبكهسازي اجتماعي براي متخصصان نوشته مت اپل باي
- گوگل پلاس: كارآمدتر از «گوگل باز»؟ نوشته دن تايت
- تجارت وبلاگنويس نوشته استفن ودينگتون
در پرونده رسانه، تحليل ارتباطي و جامعهشناسي موفقيت سريال شهرزاد مورد توجه قرار گرفته و مطالبی با این عناوین منتشر شده است:
- دقيقا كجايي؟؛ آمار پاسخ مي دهد/ نظرسنجي از بينندگان سريال شهرزاد؛ نتايج و تحليل به همت دکتر نگین حسینی
- نگاهي جامعه شناختي به سريال شهرزاد؛ تهران تاريخ ندارد؟ نوشته احمد شکرچی
- مديريت و سياست رسانهاي صداوسيما در برابر «شهرزاد»؛ شهرزاد، بي قاب و بي نقاب نوشته ناصر صفاريان
- اهميت ستاره خاص موسيقي پاپ در محبوبيت شهرزاد؛ درباره حاشيه و متن خوانندگي محسن چاوشي در سريال «شهرزاد» نوشته امير بهاري
- اینفوگرافیکهای اقدامات تیم روابطعمومی سریال شهرزاد توسط دکتر مریم سلیمی
اما در پرونده رسانهها؛ پيشگامان فکري حفاظت ازمحيطزيست که زیر نظر ندا فرهانی تولید شده، این مطالب به چشم میآید:
- وقتي محيطزيست امنيتي شود، صداي محيط زيست نيز شنيده نمي شود؛ گفتوگوی علي فراهاني با معصومه ابتكار
- تحول ارتباط ميان رسانهها و محيط زيست در فرانسه نوشته سينتيا فلوري/مترجم: زهرا علیدوست
- تاثير تبليغات و برنامهها در اصلاح الگوي مصرف؛ وقتي رسانهها آبرسان ميشوند نوشته فرهاد مطلايي
- ساختار رسانهاي محيطزيست نوشته زهرا عليدوست
در پرونده کتاب هم که ساره گودرزی به تهیه آن همت گمارده، مروري بر مجموعه 12 جلدي سواد رسانهاي مورد توجه قرار گرفته است:
- تدوين الفباي رسانهها بر قاب كاغذ نوشته محمدرضا وحيدي
- نگاه چالشي صرف به رسانه، نگاهي احمقانه نوشته دکتر سعيدرضا عاملي
- ضرورت آموزش سواد رسانهاي به مثابه يك مهارت عمومي نوشته محمد صادق افراسيابي
- حركت شتابان قافله رسانههاي جديد و خودسانسوري بي فايده؛ اسماعيل رمضاني در گفتوگو با ساره گودرزی درباره مجموعه كتابهاي سواد رسانه اي مي گويد
مدیریت ارتباطات به مدیرمسئولی امیر عباس تقیپور و سردبیری دکتر امیر لعلی، اول هر ماه با قیمت 7000 تومان منتشر و در کیوسکهای مطبوعاتی توزیع میشود. هادی حیدری طراحی روی جلد این شماره را بر عهده داشته است.
علاقمندان جهت دریافت اشتراک سالیانه با تخفیف 50 درصدی میتوانند با شماره 88904882-021 تماس گرفته بگیرند.امکان خرید و مطالعه تمام شمارههای ماهنامه از لینک www.magiran.com/cmmagazine وجود دارد.
نظر شما