خبر > در راستای معرفی شهر نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، جشن کتاب نیشابور را برگزار کرد.

دوچرخه شماره ۸۳۹

به‌گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه، شهريار الوندي دبير انجمن نويسندگان كودك و نوجوان مي‌گويد: «در اين جشن كه از پنجم تا هشتم مرداد 95  برگزار شد 50 نويسنده حضور داشتند.» 

او درباره‌ي برنامه‌هاي اين جشن مي‌گويد: «در اين جشن، نویسندگان برای مخاطبان و نويسندگان جوان نيشابوري، کارگاه‌های شعر، داستان، تصویرگری و طنز برگزار كردند و در کتاب‌خانه‌های نیشابور جشن امضای کتاب برگزار شد.

برپايي دو بزرگداشت در روزهاي شش و هفت مرداد نيز از ديگر برنامه‌ها بود؛ بزرگداشت جعفر توزنده‌جانی، در نیشابور و بزرگداشت محمود برآبادی در سبزوار. علاوه بر اين نويسنده‌هاي كودك و نوجوان به روستاهاي اطراف نيشابور رفتند و با مخاطبان خود ارتباط برقرار كردند.

هم‌چنين تخفيف  ٥٠ درصدي در كتاب‌فروشي‌ها از ديگر برنامه‌هاي اين جشن بود كه اجرا شد.»

اما خبر ديگر از انجمن نويسندگان كودك و نوجوان اين كه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی هرچه بیش‌تر مخاطب کودک و نوجوان با ادبیات، اين انجمن با همکاری حسینیه‌ي ارشاد، کلاس‌های آموزش داستان‌نویسی را در محل حسینیه‌ برگزار می‌کند.

هم‌چنین در کنار این کلاس‌ها کودکان و نوجوانان با نویسندگان محبوب خود دیدار می‌کنند و به گفت‌و‌گو درباره‌ي آثارشان می‌نشینند.

کد خبر 341399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha