مانلی شیر‌گیری: کلاغ کاغذی این‌بار به‌سراغ «کمال بهروزکیا» رفته است؛ مترجم و نویسنده‌ی باتجربه‌ای که سال‌هاست از زبان آلمانی برای کودکان و نوجوانان ترجمه می‌کند.

دوچرخه شماره ۸۴۰

فقط در چند‌ماه گذشته شش جلد كتاب جديد از او منتشر شده. پنج جلد قصه‌ها و افسانه‌هاي برادران گريم (انتشارات محراب قلم) به نام‌هاي «سه کوتوله در جنگل و داستان‌های دیگر»، «برادر سیاه شیطان و داستان‌های دیگر»، «پسری که پدرخوانده‌اش مرگ بود و داستان‌های دیگر»، «زیبای خفته و داستان‌های دیگر» و «شنل‌قرمزی و داستان‌های دیگر».

البته اين قصه‌ها در مجموع 10 جلدند و به‌زودي بقيه‌ي آن‌ها هم منتشر مي‌شوند. كتاب ششم به دوستداران كارهاي دستي و فانتزي ياد مي‌دهد چگونه با مقواهاي رنگارنگ كيف و جعبه‌‌ي كادويي بسازند. نام اين كتابِ سرگرمي‌‌آموزشي «جعبه‌هاي كادويي» (انتشارات قدياني) است.

بهروزكيا اين‌روزها داردكتابي از «اورسولا ولفل» ترجمه مي‌كند به نام «دخترك پشت ديوار». اين كتاب داستان بلندي را تعريف مي‌كند درباره‌ي دختري كه هميشه تنها در باغ بازي مي‌كند تا روزي كه... كلاغ كاغذي نفس بلندي مي‌كشد و مي‌گويد: در باغ، پشت دیوار بلند، اتفاق عجیبی می‌افتد که خیلی غیرمنتظره است...

البته مترجم‌ها و نويسنده‌ها هيچ‌وقت كتاب‌خواندن را هم فراموش نمي‌كنند. بهروزكيا اين‌روزها كتاب «تاريخ ادبيات ايران» را به قلم دكتر «صادق رضازاده شفق» مي‌خواند. كتابي كه تاريخ ادبيات ايران را در دوره‌هاي مختلف تاريخي شرح مي‌دهد؛ از عصر هخامنشيان تا آخر قاجاريه.

تابستان‌هاي كمال بهروزكيا با بازي‌هاي دسته‌جمعي، مثل سُك‌سُك و روپايي و تيله‌بازي و خرس وسطي، پر مي‌شده و هم‌چنين خواندن كتاب و روزنامه. كلاغ كاغذي گلويش را صاف مي‌كند و قارقارانه ادامه مي‌دهد: توصيه‌ي آقاي بهروزكيا به نوجوانان اين است كه در كنار كار با رايانه و تبلت، ورزش را جزء برنامه‌ي هفتگي‌شان قرار دهند تا هميشه سالم و شاداب بمانند.

اگر مي‌خواهند به‌روز باشند و پيشرفت كنند، مطالعه‌ي كتاب و انديشيدن و بحث و گفت‌وگو را فراموش نكنند. مي‌توانند سري به سايت ناشران و نويسندگان نيز بزنند.

کد خبر 342096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha