همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: شرکت سونی چند ماه پیش از طراحی اولین هدست واقعگرای خود خبر داده بود.

سامسونگ

البته مسئولان كمپاني سوني گفته بودند طراحی این هدست به این معنا نیست که به راحتی بتوان آن را با کابل به کامپیوتر متصل کرد بلکه نیازمند یک سری تغیرات در سیستم نرم‌افزار و سخت‌افزار آن است.

در كنار طراحي سوني؛ رقيب سرسخت اين شركت يعني كمپاني سامسونگ رسما از نسل جدید از هدست واقعیت مجازی Gear VR رونمایی کرد.

سامسونگ هم که ازدو سال پیش و با هدست واقعیت مجازی Gear VR به شکل جدی به این حوزه ورود کرده بود، امروز و هم زمان با رونمایی از جدیدترین پرچمدار تلفن‌های همراه هوشمندش در سال ۲۰۱۶ میلادی، از نسل جدید از این هدست واقعیت مجازی، رسما رونمایی کرد.

هدست جدید از پورت USB Type-C پشتیبانی می‌کند، این یعنی هدست جدید به‌شکل خاص از نوت۷ که دقایقی پیش رسما رونمایی و معرفی شد، پشتیبانی می‌کند.

هم‌چنین بر اساس اطلاعات ارایه شده، هدست  Gear VR جدید به سامانه‌ی کنترل لمسی جدیدی مجهز شده است که به احتمال قوی در مقایسه با نسخه‌ی قبلی کارآمدتر است.

 اگر با Gear VR قبلی کار کرده باشید، حتما می‌دانید کنترل درست حرکت‌ها معمولا برای کاربران مشکلاتی را به‌همراه داشت.

 شاید جالب‌ترین قابلیت Gear VR جدید دامنه‌ی دید بیش‌تر آن در مقایسه با نسخه‌ی قبلی باشد که می‌تواند برای کاربرانی که به هدست‌های واقعیت مجازی علاقه دارند، حسابی جذاب باشد.

 Gear VR جدید با قیمت ۹۹ دلار، در روز ۱۹ آگوست در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هم‌چنین کاربرانی که نسبت به پیش‌خرید این هدست اقدام کرده باشند، می‌توانند Gear VR جدید را فردا در اختیار داشته باشند.

سامسونگ

منبع: The Verge

کد خبر 342122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha