آیدا ابوترابی: نگاهی به خبرهای جالب و جذاب در دنیای علم و فناوری؛ خبرهایی که همه از تلاش بشر برای آگاهی، زندگی بهتر و رفاه ما زمینی‌ها حکایت دارند!

دوچرخه شماره ۸۴۶

دوچرخه شماره ۸۴۶

 

باتری آن امکان پرواز تا یک ساعت را فراهم می‌کند. پهپادی که سرعتش به70 کیلومتر در ساعت می‌رسد. اما این روبات قرار است چه کار کند؟!

«کونیت» (Cunit) که اسمش از ساحلی در اسپانیا گرفته شده، نام پهپادی است که کارش نجات غریقان است. این روبات بالای سر فرد در معرض خطر می‌رود و فیلم و عكس او را درهمان لحظه به گروه امداد مخابره می‌کند تا بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهند.

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

 

نشریه‌ي «فوربس» به‌تازگی فهرست 100 شرکت نوآور در سال 2016 میلادی را منتشر کرده است. در این فهرست، شرکت «تسلا» که سازنده‌ی خودروهای برقی است، در صدر قرار دارد.

خودروی تسلا که در مدل‌های مختلفی وارد بازار شده، به تازگی یک رقیب چینی به نام «کی‌50» (K50) پیدا کرده که گفته می‌شود می‌خواهد جایش را بگیرد!

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

 

شرکت‌های بزرگ زیادی در دنیا با محصولات گوناگون به فعاليت مي‌پردازند، اما بیش‌تر آن‌ها در یک هدف مشترکند و آن هم برطرف‌کردن نیاز مصرف‌کننده‌ها به شیوه‌ای خلاقانه است.

دو غول بزرگ دنیا یعنی «مایکروسافت» و «مرسدس بنز» به‌تازگی با هم همکاری مشترکی را تعریف کرده‌اند که براساس آن، خودرو به فضایی شبیه محل کار تبدیل خواهد شد!

دسترسی به تقویم کاری، اطلاع‌رسانی از جلسه‌ها، پروژه‌ها و برقراری تماس هوشمند با همکاران از جمله این ابتکارات است که قرار است در نسل جدید خودروهای بنز دیده شود.

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

 

با انتشار خبری مبنی بر دریافت سیگنال‌هایی مشکوک از منظومه‌ای در فاصله‌ی 94 سال نوری، بازار شایعات درباره‌ی وجود تمدن‌هایی غیر از ما زمینی‌ها داغ شد! ماجرا از این قرار است که سال 94 تلسکوپی روسی، امواج‌ مشکوکي ثبت كرد.

برخی از محققان براین باورند که این امواج، ناشی از اختلالات فنی در زمین بوده‌اند، اما این اتفاق به هرحال بحث جذاب احتمال تماس‌گرفتن فضایی‌ها با زمین را بار دیگر مطرح کرده است.

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

 

11 شهریورماه95، یک موشک فضاپیما پیش از پرتاب در فلوریدا منفجر شد. همراه با این موشک، يك ماهواره هم از بين رفت؛ ماهواره‌ای که قرار بود با كمك اين موشك در مدار زمین قرار بگیرد. به گفته‌ی مسئولان شرکت هوافضای «اسپیس‌ایکس» (SpaceX)، دلیل این انفجار نقص فنی بوده است.

یکی از مأموریت‌های این شرکت که چندین مأموریت موفق را در کارنامه‌ي خود دارد، استفاده‌ی مجدد از برخی موشک‌ها و کاهش هزینه‌های سرسام‌آور برنامه‌های فضایی‌ است.

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

 

این کمربند برای پرخورها ساخته شده است! کمربند هوشمندی که از سوی شرکت سامسونگ معرفی شده و قرار است به‌زودی در دو مدل زنانه و مردانه وارد بازار شود.

این کمربند به کمک حسگرهایی که دارد، اطلاعات مربوط به وضعیت غذاخوردن و تحرک را به گوشی موبایل فرد ارسال می‌کند. با یک‌بار شارژ کمربند هوشمند «ولت» (Welt)، باتری آن تا 20 روز کار خواهد کرد.

کد خبر 346432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha