چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی با اعلام اینکه اسکار صنایع‌دستی برای نخستین‌بار توسط ایران برگزار می‌شود و نشان دست خلاق در حاشیه نشست شورای جهانی صنایع‌دستی در اصفهان به برترین‌های صنایع‌دستی جهان اهدا می‌شود، گفت: با اهدای این نشان از بهترین‌های صنایع‌دستی جهان تجلیل می‌شود.

به گزارش همشهري، ‌بهمن نامورمطلق كه در نشست خبري اعلام برنامه‌هاي مجمع جهاني صنايع‌دستي در اصفهان سخن مي‌گفت، افزود: نشان دست خلاق در نخستين دوره به‌صورت ملي و به 5هنرمند اصفهاني و 5هنرمند صنايع‌دستي از ديگر شهرهاي كشور اهدا مي‌شود. او با اعلام برنامه‌هاي ايران در اجلاس شوراي جهاني صنايع‌دستي در اصفهان گفت: ايران بار ديگر در اين مجمع، كانديداي مديريت غرب آسيا شده تا مثل گذشته، انتخاب و مديريت خود را در حوزه صنايع‌دستي غرب آسيا تداوم ببخشد.

به گفته بهمن نامورمطلق قرار است در مجمع شوراي جهاني صنايع‌دستي كه از سوم تا ششم مهرماه در اصفهان برگزار مي‌شود، درباره مسائل صنايع‌دستي جهان تصميم‌گيري شود.وي درخصوص انتخاب اصفهان براي برپايي هجدهمين اجلاس شوراي جهاني صنايع‌دستي گفت: هيچ شهري در دنيا به اندازه اصفهان آمادگي كانديدا شدن براي برپايي اين اجلاس به‌عنوان پايتخت صنايع‌دستي جهان را ندارد.
نامورمطلق درخصوص اهميت برگزاري اين اجلاس براي نخستين‌بار در ايران گفت:

اين نخستين‌بار است كه ايران ميزبان اجلاس شوراي جهاني صنايع‌دستي شده است و خود نشان مي‌دهد كه در سال‌هاي گذشته ايران باوجود آنكه يكي از قطب‌هاي صنايع‌دستي جهان در كنار هند و چين است تا چه اندازه از رخدادهاي جهاني اين حوزه عقب مانده. او گفت: مجمع شوراي جهاني صنايع‌دستي در اصفهان امكان گفت‌وگوي صنايع‌دستي ايران را در دنيا فراهم مي‌كند و به‌عنوان يك رخداد بزرگ موجب مي‌شود صنايع‌دستي ايران در دنيا مطرح شود.

نامورمطلق همچنين در پاسخ به اين سؤال همشهري كه آيا در جريان اظهارات اخير وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي مبني بر ايجاد 130هزار فرصت شغلي جديد در بخش صنايع دستي تا پايان سال قرار دارد، گفت: اطلاعي از آنچه ايشان گفته‌اند ندارم اما طرح ايجاد 150هزار شغل جديد در بخش گردشگري و صنايع‌دستي از سوي سازمان ميراث فرهنگي ارائه شده كه اگر اعتبارات به اين طرح تخصيص يابد، اين تعداد شغل جديد ايجاد خواهد شد و اميدوارم وزير كار نيز ما را در جريان گفته‌هاي خود بگذارد.

پويا محموديان، مديركل صادرات صنايع‌دستي نيز با اعلام اينكه در حاشيه نشست مجمع شوراي جهاني صنايع‌دستي در اصفهان نمايشگاه صنايع‌دستي در 2 بخش ترويجي و تجاري نيز برگزار مي‌شود، گفت: كشورهاي بسياري براي شركت در اين نمايشگاه ثبت‌نام كرده‌اند تا براي فروش محصولات خود غرفه بگيرند و با توجه به ثبت‌نام‌هاي انجام‌شده پيش‌بيني مي‌كنيم، استقبال خوبي از اين نمايشگاه صورت بگيرد.

کد خبر 346963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha