همشهری آنلاین: دو کتاب جدید به نام‌های گزارش نویسی در روابط عمومی و راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب توسط انجمن متخصصان روابط عمومی و انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.

انتشار دو کتاب جدید کاربردی توسط انجمن متخصصان روابط عمومی
  • کتاب گزارش نویسی در روابط عمومی تالیف سیدشهاب سید محسنی

یکی از شاخه‌های فعالیتی و ارزیابی در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که همه ساله توسط انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار می‌شود مربوط به حوزه گزارش‌نویسی است.

همین موضوع ایجاب می‌کند، شرکت‌کنندگان در این جشنواره نیز با اصول و فنون گزارش‌نویسی و شاخصه‌های مربوط به آن بیشتر آشنا شوند. به هرحال کتاب با بخش‌هایی مانند سابقه و پیشینه‌نویسی در گزارش، شیوه‌های تحقیق در گزارش‌نویسی، تیتر و لیدنویسی در گزارش، ویژگی‌های یک گزارش‌نویس و گزارش‌نویسی برای سایت و فضای مجازی منتشر شده است.

تلاش بر این بوده که با تلفیق ساختار تئوریک با عمل کتابی کاربردی منتشر شود. همچنین بخش ضمائم کتاب از نمونه‌های برتر حوزه گزارش‌نویسی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی موفق در جشنواره دهم انتشارات روابط عمومی‌های کشور انتخاب شده که بتواند الگویی عملی را در این زمینه نیز ارائه کند.

  • کتاب راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب تهیه و تدوین توسظ مهدی باقریان

اين كتاب به مخاطبان کمک می‌کند تا محتوای وب را به صورت موثری تهیه کنند و آن را با استانداردهای مورد استناد ویراستاران تطبیق دهند و همچنین خوانایی آنلاین خود را افزایش دهند.

اصول نگارش صفحات وب، نگارش وب و سبک ارائه، آماده‌سازی محتوا و مدیریت فرایند نگارش ویرایش، غلط‌گیری وب‌سایت‌ها، بهبود و رتبه‌بندی در موتورهای جستجوگر از فصول شش گانه این کتاب است.

به گزارش شارا، این کتاب ها در راستای ارایه الگوهای کاربردی در حوزه نشر منتشر می شود.

شایان ذکر است انجمن متخصصان روابط عمومی در سال 1391 چهار عنوان کتاب کاربردی با موضوعات پوستر، بروشور، فنون مطبوعاتی برای نشریه و برنامه‌ریزی نشر منتشر كرده است.

کد خبر 347337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha