خبر > شصت و هشتمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از تاریخ ۲۸ مهر تا ۲ آبان ۱۳۹۵ در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود و مدیریت غرفه‌ی کودک و نوجوان ایران را انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برعهده دارد.

دوچرخه شماره ۸۵۰

در نمايشگاه امسال «فرهاد حسن‌زاده»، نويسنده‌ي كودك و نوجوان و همكار دوچرخه‌اي ما هم حضور دارد. حسن‌زاده امسال نامزد ایرانی جایزه‌ها‌ی «هانس‌کریستین اندرسن» و «آسترید لیندگرن» است.

علاوه بر كتاب‌هاي او به زبان فارسي، بعضي كتاب‌هايش هم كه به زبان‌هاي ديگر ترجمه شده‌اند؛ مثل «هستي»،« قصه‌هاي كوتي‌كوتي» و« بشو و نشو» در اين نمايشگاه عرضه مي‌شود.

به گزارش سايت انجمن نويسندگان كودك و نوجوان، ۲۹ مهر، نشست كتاب كودك ايران با چهار موضوع برگزار می‌شود. «شعر کودک در ایران»، «جذابیت‌های کتاب کودک ایران»، «کتاب‌های زیست‌محیطی کودک در ایران» و «معرفی فرهاد حسن‌زاده» چهار موضوع اين نشست به‌شمار مي‌آيند و در پنل‌هاي چهارگانه، مصطفی رحماندوست، سحر ترهنده، فریدون عموزاده‌خلیلی، رؤیا مکتبی، فرهاد حسن‌زاده، سیدرضا کروبی (مدير انتشارات فني ايران)، مدیر نشر تاینی آول (ناشر انگلیسی كه ۱۳ کتاب ایرانی به زبان انگلیسی منتشر كرده) و... حضور خواهند داشت.

علاوه بر برگزاری نشست‌های کتاب کودک ایران، ملاقات با متخصصان كتاب و ادبیات کودک کشورهای دیگر از ديگر برنامه‌های اين غرفه است.

هم‌چنین انجمن در تلاش است ملاقاتی با رئیس جایزه‌ی آسترید لیندگرن داشته باشد. تهیه و تدوین دو کاتولوگ‌ از دیگر فعالیت‌های انجمن برای شركت در نمایشگاه كتاب فرانكفورت است.

در یکی از این کاتالوگ‌ها ۶۰ نویسنده‌ی كودك و نوجوان معرفی شده‌اند. معیار انتخاب این نویسندگان ویژگی‌هایی از جمله فعالیت مستمر در ادبیات کودک، داشتن دست‌كم یک کتاب در پنج سال اخیر، كسب افتخارات و جوایز ملی یا بین‌المللی، ترجمه‌‌ی آثار به زبان‌های خارجی و... بوده است.

در کاتالوگ دوم حدود ۲۰۰ کتاب معرفي شده است. اين كتاب‌ها در پنج سال اخیر منتشر شده و در فهرست‌های معتبر نهادهای ادبیات کودک قرار گرفته یا برنده‌ی جایزه شده‌اند. علاوه بر اين غرفه، برخي از ناشران ايراني حوزه‌ي كودك و نوجوان، مانند كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيز در اين نمايشگاه غرفه دارند.

کد خبر 349950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha