فرهاد حسن‌زاده: هرکس دنیایی دارد و دنیای ما نویسنده‌ها هم کتاب است. حتی اگر سفر برویم دوست داریم سوغاتی کتاب بیاوریم و از کتاب‌ها و کتاب‌خانه‌ها و مراکز فرهنگی حرف بزنیم.

دوچرخه شماره ۸۵۴

فكر مي‌كنم هيچ قشري به اندازه‌ي كارگرهاي اسباب‌كشي و باربرهاي فرودگاه از ما متنفرتر نباشد. ولي ما كار خودمان را مي‌كنيم. كتاب مي‌خريم، كتاب مي‌بريم و از كتاب حرف مي‌زنيم.

وقتي قرار شد به نمايشگاه‌هاي كتاب فرانكفورت (آلمان) و بلگراد (صربستان) بروم سردبير هفته‌نامه‌ي دوچرخه گفت: «ان‌شاءالله كه بهت خوش بگذره و سوغاتي دوچرخه‌اي‌ها را هم فراموش نكني.» منظورش گفتني‌ها و ديدني‌هايي براي نشريه بود. اين هم سوغاتي دوربين من براي بچه‌هاي دوچرخه.

 

دوچرخه شماره ۸۵۴

دوچرخه شماره ۸۵۴

نمايشگاه كتاب فرانكفورت يكي از بزرگ‌ترين رويدادهاي فرهنگي جهان است. مهرماه هر‌سال ناشران بزرگ و كوچكي از سراسر دنيا به اين‌جا مي‌آيند تا جديدترين محصولات خود را به نمايش بگذارند. بخشي از كار آن‌ها خريد و فروش امتياز كتاب‌هايشان در بازارهاي جهاني است.

روزهاي اول، دوم و سوم اين نمايشگاه مخصوص دست‌اندركاران صنعت نشر است و دو روز آخر براي عموم مردم.

 

دوچرخه شماره ۸۵۴

دوچرخه شماره ۸۵۴

دوچرخه شماره ۸۵۴

هم رقابت، هم تجارت. ناشران بزرگ سعي داشتند با ساختن غرفه‌هاي زيبا و چشم‌نواز خود را براي مخاطبانشان جذاب كنند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۴

دوچرخه شماره ۸۵۴

ايران در اين نمايشگاه در دو سالن غرفه داشت. غرفه‌ي كودك و نوجوان و غرفه‌ي بزرگ‌سال. كتابچه‌هايي هم براي معرفي ايران و كتاب‌ها و نويسنده‌هاي ايراني به علاقه‌مندان داده مي‌شد.

در غرفه‌هاي ايران برنامه‌هاي متنوعي اجرا مي‌شد. از موسيقي محلي و سنتي گرفته تا نقالي و شاهنامه‌خواني و نشست و ميزگرد.

به جز اين دو غرفه‌ي اصلي، ناشران ديگري هم براي خود غرفه گرفته و كتاب‌هايشان را عرضه مي‌كردند. از جمله كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، علمي و فرهنگي، مبتكران، شباويز.

 

دوچرخه شماره ۸۵۴

اسدلله شعباني، مصطفي رحماندوست، فريدون عموزاده‌خليلي و غلامرضا امامي از نويسندگان و شاعراني بودند كه براي حاضران شعر و داستان خواندند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۴

دو نوجوان از كردستان با نواختن تنبك و ني تحسين بازديدكنندگان را برمي‌انگيختند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۴

دوچرخه شماره ۸۵۴

دو روز آخر بازديد از نمايشگاه براي عموم مردم آزاد بود. در اين‌روزها نوجوان‌ها و جوان‌هاي زيادي با لباس و گريم شخصيت‌هاي داستاني مورد علاقه‌شان آمده بودند و جشني داشتند براي خودشان. اين‌جا تا دلتان بخواهد هري پاتر و سيندرلا و سفيدبرفي و دراكولا و شخصيت‌هاي ديگر بود.

کد خبر 352804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha