چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

آیدا ابوترابی: در دنیای خبرهای علمی و برخی از جالب‎ترین‏ خبرها را مرور می‌کنیم.

دوچرخه شماره ۸۵۴

روبات «واک‌من» (Walk-Man) قرار است در آینده‎ای نه‌چندان دور، مواقع بروز خطر به یاری ما آدم‎ها بیاید. سازندگان این روبات تصمیم دارند با ارتقاي نرم‎افزاری و سخت‎افزاری، کنترلش را هوشمند کنند که کم‎ترین وابستگی را به انسان داشته باشد.

این روبات که از پس آزمایش رانندگی به خوبی برآمده، قرار است در سال 2017 ميلادي در یک مأموریت آتش‎سوزی شرکت کند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۴

در موزه‏ای معروف در شهر وین اتريش، نابینایان می‎توانند نقاشی معروفی از «گوستاو کلیمت» به‌نام «بوسه» را حس کنند. روی این اثر که به‌صورت سه بعدی ساخته شده، حسگرهایی قرار داده شده که تا حد امکان جزییات تابلو را به فرد نابینا انتقال می‎دهد.

 

دوچرخه شماره ۸۵۴

روبات «الکسا» که به‌تازگی در هتلی در استکهلم سوئد قرار گرفته، با شنیدن درخواست فرد، تاکسی می‎گیرد، وضعیت آب و هوا را اعلام می‎کند، چراغ‎ها را خاموش و روشن می‎کند و به سؤال‌هاي مربوط به محله مثل آدرس رستوران پاسخ می‎دهد.

ساخت این روبات بخشی از پروژه‎ی مهم اینترنت اشیا است که بر اساس آن همه‎ی وسیله‎ها با هم ارتباط مي‌گيرند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۴

 «تیم پیک» فضانورد، بذرهایی‌ را که با خودش به ایستگاه فضایی برده بود به بیش از هشت‌هزار مدرسه در انگليس فرستاد و از دانش‎آموزان خواست آن‎ها را بکارند و بررسی کنند آیا میزان رشد آن‎ها تغییر کرده است یا نه؟

نتیجه‎ی این تحقیق که به‌تازگی منتشر شد، نشان داد که آن‎ها به همان اندازه‎ی بذرهایی که در زمین بودند، رشد کرده‌اند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۴

سحابی «ان‌جى‌سي 3603» (3603 NGC)، 20هزار سال نوری از منظومه‎ی شمسی فاصله دارد. این سحابی از بزرگ‎ترین زایشگاه‎های ستاره‎ای کهکشان راه شیری است. این عکس را تلسکوپ هابل گرفته و از زیباترین تصاویر نجومی ماه گذشته بوده است.

 

دوچرخه شماره ۸۵۴

یکی از مشکلات روبات‎ها از هر‌نوع و برای هر‌کارکردی که باشند، سفتی و سختی اجزاي آن است. این که با برخورد به زمین و در و دیوار به راحتی از بین می‎روند.

محققان دانشگاه ام‌آی‌تی با استفاده از ترکیب مواد و چاپگرهای سه‌بعدی، ماده‎ای شبیه پوست ساخته‎اند که لطیف است و در صورت برخورد با زمین دیرتر از بین می‎رود یا می‎شکند. دانشمندان در تلاشند از این ماده برای ساخت وسایل ایمنی مثل کلاه هم استفاده کنند.

کد خبر 353380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha