خبر > درباره‌ی زورخانه‌ چیزی شنیده‌ای؟ قدیم‌ها به‌جای سالن‌های ورزشی امروزی، مکانی برای ورزش و ساختن روح و روان در هر محله‌ای وجود داشت که به آن زورخانه می‌گفتند.

عکس: سایت تهران سما

اين ورزشگاه‌ها مردانه بود و مردها براي ورزشي به آن‌‌جا مي‌رفتندكه همراه بود با آواز مرشد و ضرب او. حالا به‌منظور توسعه و ترويج ورزش‌هاي سنتي و ملي زورخانه‌اي و پهلواني، کلاس‌های آموزش ورزش‌های زورخانه‌ای در رده‌های سنی  نونهالان و نوجوانان ویژه‌ي پسران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه‌ي یک، علی خسروی، رئیس اداره‌ي تربیت‌بدنی شهرداری منطقه‌ي یک گفت: «این کلاس‌ها به همت انجمن پهلوانی و زورخانه‌ای سازمان ورزش شهرداری تهران و با همکاری اداره‌ي ورزش شهرداری منطقه‌ي یک و فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای همه‌روزه در آکادمی بین‌المللی زورخانه‌ي شهدای نفت منطقه‌ي یک، زیر نظر مربیان بین‌المللی برگزار می‌شود.»

به گفته‌ي خسروي «در این دوره‌های آموزشی، آداب و رسوم، فرهنگ زورخانه، آموزش ورزش‌های زورخانه‌ای و آشنایی با مکارم اخلاقی ورزش پهلوانی به دانش‌آموزان و نوجوانان محلات منطقه‌ي یک آموخته و در حاشیه‌ي کلاس‌های آموزشی مسابقات دوستانه میان نونهالان و نوجوانان برگزار می‌شود.

خسروی از كليه‌ي استادان و پيشكسوتان اين رشته‌ي ورزشي و كارشناسان ورزش نواحي خواست خبر برگزاري اين كلاس را كه براي اولين‌بار تشكيل مي‌شود، به همه‌ي مدارس پسرانه‌ي منطقه و مناطق هم‌جوار برسانند.»

رئیس اداره‌ي تربیت بدنی شهرداری منطقه‌ي یک گفت: «پس از ثبت‌نام و تكميل ظرفيت، اساتيد مجرب از سوي فدراسيون جهاني ورزش‌هاي زورخانه و پهلواني به زورخانه‌ي شهدای نفت اعزام خواهند شد.»

کد خبر 356874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha