یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
۰ نفر

شاید تازگی‌ها عبارت «دهه‌ی هشتادی‌ها» را زیاد شنیده باشید، یا مثلاً شنیده باشید بعضی نوجوان‌های پانزده شانزده‌ساله با لحن پیشکسوتانه می‌گویند: «ما دهه‌ی هفتادی‌ها...»

دوچرخه شماره ۸۶۰

مدتی است که موج کل‌کل این دو دهه به راه افتاده، موجی که با جوک‌های تلگرامی شروع شده و کم‌کم کار به دعواهاي مجازی کشیده است!

 هرگروه سعی دارد بگويد خودشان باحال‌تر و خفن‌ترند. بعضی از این عزیزان چنان روی دو رقم آخر سال تولدشان تعصب دارند که مرحوم «ناصر حجازی» روی دروازه‌ی استقلال نداشت!

حتی گاهي كار به نفرت از دهه‌ی مقابل مي‌رسد. مورد داشتیم طرف در واپسین ساعت‌هاي 29 اسفند سال 1379 چشم به جهان گشوده، آن‌وقت در صفحه‌ی شخصی خودش پست گذاشته بود: «این هشتادی‌ها همه گودزیلان!» و كم مانده بود دوستان گرامی دهه‌ی مذکور یک پلاکارد درست كنند كه «ما خواهان منفجر‌شدن دهه‌ی هفتادي‌ها هستیم.»

این وسط هم عده‌ای از دهه‌ي شصتی‌های جان با جمله‌ی «زمان ما که این‌جوری نبود...» استارت حداقل سه‌ساعت خاطره‌گویی را می‌زنند.

گویا هیچ‌کدام از این آدم‌ها نمی‌خواهد بپذیرد سال تولد در شناسنامه از‌ موارد معدودی در زندگی است كه هیچ ربطی به خود آدم ندارد و دهه‌ی تولد کسی نمی‌تواند تعیین‌کننده‌ی میزان عقل و شعور و از آن مهم‌تر درصد باحال بودن و خفن‌بودن شخص باشد و این‌که کسی كه چند سال این‌طرف‌تر یا آن‌طرف‌تر به دنیا آمده باشد، دلیل بر گودزیلا، فرشته یا اعجوبه‌بودنش نيست.

بنابراین به نفع خودمان است تا دیر نشده این موضوع را درک کنیم و این دعوای کودکانه را کنار بگذاریم و رفتار مسالمت‌آمیزي پیش بگیریم.

 

نگين سردارنژاد، 15ساله

خبرنگار افتخاري از تهران

عكس: حنانه هراتي، 13ساله، خبرنگار افتخاري از تهران

کد خبر 356904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha