شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
۰ نفر

سپنتا سلیمی: در شماره‌ ویژه‌ تولد هفته‌نامه‌ دوچرخه می‌خواهیم ابزارک‌های متفاوتی را معرفی کنیم؛ ابزارک‌هایی با طعم آینده

در زرورق فناوری برای هدیه‌‌ تولد دوچرخه. تولدت مبارک، تقدیم با عشق...

دوچرخه شماره ۸۶۳

  • اولين بُعدگير دنيا!

این قلم باریک به آرامی از کنار سوژه‌ی مورد نظر کاربر می‌گذرد و اندازه‌ی طول، عرض يا ارتفاع آن را ثبت می‌کند. دقیق‌تر از یک متر، آسان‌تر از آن و البته بسیار سریع‌تر از متر و خط‌کش. این قلم باریک مجهز به نور لیزر در دنیای کار، وسایل خانه و حتی بچه‌داری هم کاربرد دارد.

دیواری را که می‌خواهید مبل را در کنار آن بگذارید با این قلم ساده اندازه‌ بگیرید و در گوشی هوشمند ثبت کنید. بعد در مغازه‌ی مبل‌فروشی همین کار را با مبل بکنید و آن را به آنالیزور دستگاه بسپارید تا به شما بگوید جا برای قرارگیری مبل مناسب است، کم است یا زیاد.

با این قلم می‌توانید قد هرشخصی، به‌خصوص کودکان را اندازه‌گیری کنید و در گوشی هوشمندتان ببینید که قد در محدوده‌ي طبیعی رشد کودکان قرار دارد یا نه.

در دنیای کار هم به جای گذاشتن خط‌کش و متر فقط کافی‌ است این قلم را كنار چيزي بگیرید كه مي‌خواهيد اندازه‌اش را بدانيد و در پایان کلید ثبت را بزنید و به سراغ اندازه‌گیری بعد ديگر بروید. آخر سر هم مي‌توانيد از برنامه بخواهید محاسبات لازم را به متر، سانتی‌متر، اینچ و... انجام دهد.

این ابزارک احتمالاً در آینده می‌تواند جای بسیاری از ابزارهای بزرگ و دست و پاگیر فعلي را بگیرد و در جیب هر کاربری باشد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۳

  • توپ بيس‌بال هوشمند!

یکی از ابزارک‌های روبه آینده که احتمالاً می‌تواند به‌زودي  در دنیای ورزش به ابزارکي مفید تبدیل شود، این توپ بیس‌بال هوشمند است. این توپ که با یک ابزارک کوچک اما پیچیده در داخلش، رکورد و دیگر اطلاعات مهم را ثبت می‌کند، می‌تواند در دنیای پرحرف و حدیث داوری امروز براي مسابقات ورزشی بسیار کاربردی باشد.

این توپ از طریق یک نرم‌افزار به گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود و داده‌هایی نظیر: سرعت توپ، چرخش، زاویه و... را ثبت می‌کند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۳

  • ابزاركي براي سكوت و آرامش!

ابزارک کوچکي به‌نام «میوزو» وجود دارد. میوزو در نوع خود اولین است. این ابزارک کوچک هرجا باشد، می‌تواند فضایي کوچک و نامرئی، ساکت و آرام ایجاد کند. در یک رستوران شلوغ آن را روی میز بگذارید، بلافاصله سکوت در اطراف شما حاکم می‌شود.

این دستگاه می‌تواند به هرسطحی بچسبد و یک شیشه‌ی پنجره‌ی ساده را تبدیل به یک عایق ضد صوت شفاف کند. در دنیای پر سر و صدای آینده، میوزو احتمالا ًکاربران زیادی را به سوی خود جذب خواهد کرد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۳

  • حلقه‌ي هري پاتري!

دنیای این‌روزهای ما روزبه روز بیش‌تر شبیه دنياي هری پاتر می‌شود. جادوگری که با یک اشاره‌ی انگشت، خیلی کارها می‌کرد. «لاگبار» نام این حلقه‌ی ساده است که انگشت هرکاربری را تبدیل به انگشت هری پاتر می‌کند.

این ابزارک ساده می‌تواند با هروسیله‌ی هوشمندی ارتباط برقرار کند و دستورات انگشتی بدهد. دستوراتی مانند فرستادن پیام با رسم حروف در هوا از طریق گوشی هوشمند يا روشن و خاموش‌کردن چراغ با یک اشاره.

ساعت هوشمند، پهپاد و هر‌وسیله‌ای در دنیای فناوری که این‌روزها در دست کاربران است می‌تواند با این حلقه، از راه دور دستور بگیرد و عمل کند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۳

  • پچ ضد استرس!

مثل یک وصله‌ی پنبه‌ای به بدن می‌چسبد و ضربان قلب و ریتم تنفس را زیر نظر می‌گیرد. در هنگام استرس، ضربان قلب و ریتم تنفس نامنظم می‌شوند و این وصله به راحتی می‌فهمد که کاربر دچار اضطراب شده است.

بعد با یک ویبره او را از وضعیت بدن خودش آگاه می‌کند و کاربر با چند نفس عمیق و تکنیک ضداضطراب می‌تواند دستگاه را به حالت عادی در بیاورد.

این ابزارک در دنیای پر از استرس امروزی ما بسيار مفید است، چون بسیاری از افراد با ناآگاهی از وضعیت بدن خود، هنگام استرس ناخواسته به مشکلات جسمی دچار می‌شوند.

در صورتی‌ که اگر کاربر در لحظه متوجه شود که یک اضطراب ساده تا چه حد روی فعالیت‌های فیزیکی و حیاتی بدنش تأثیر گذاشته است، شاید به راحتی از ادامه‌ی آن جلوگیری کند يا به هرشكل چاره‌اي بينديشد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۳

  • ميكروسكوپ كاغذي!

مي‌دانيم كه هر كس مي‌خواهد ميكروسكوپ داشته باشد، بايد پول قابل توجهی بپردازد. یک ميكروسكوپ معمولی می‌تواند به اندازه‌ی پول توجیبی چندین و چند هفته‌ی یک نوجوان باشد. اما «فولداسکوپ»، نام یک ميكروسكوپ جدید است که قیمت آن فقط یک دلار است.

آن هم به دلیل این‌که این ميكروسكوپ فقط از کاغذ ساخته شده و در واقع یک ورق کاغذ برش‌خورده است که کاربر فقط باید برش‌ها را از هم جدا کند و آن را مثل اوريگامي روی هم سوار کند.

با وجود چنین ساختمان ساده‌ای، فولداسکوپ کار یک ميكروسكوپ حرفه‌ای را انجام می‌دهد. از باکتری گرفته تا جنین مورچه و گلبول‌های قرمز خون را مي‌توان با عدسي‌ اين ميكروسكوپ به‌راحتي مشاهده كرد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۳

  • چمدان ارواح!

بعضي چمدان‌ها مي‌توانند خدماتي بیش‌تر از خدمات چمدان معمولي به کاربر ارائه كنند. این چمدان بدون این‌که کاربر آن را لمس کند مثل روبات می‌تواند در طول سفر قدم به قدم به دنبال کاربر برود.

این چمدان شاید بیش‌تر از آن‌که جامه‌داني براي حمل لباس و وسایل شخصی کاربر باشد، ابزار هوشمند و کارآمدي در طول سفر است. قفل هوشمند، شارژر تلفن‌همراه، اندازه‌گیر وزن، یو‌اس‌بی و جی پی اس، ابزارک‌های وابسته به این چمدان هستند که آن را تبدیل به چمدانی کرده‌اند که گویا توسط ارواح کشیده می‌شود.

این چمدان دارای نور ال‌ای‌دی با طیف‌های مختلف است. اگر کاربر متوقف شود این چمدان هم با رنگ قرمزی که به نور ال‌ای‌دی‌ می‌دهد در کنار کاربر بلافاصله متوقف می‌شود و هم عمودی و هم افقی حرکت می‌کند.

اما حرکت خود به خودی این چمدان اصلاً کاربر را نگران گم‌شدن یا دزدیده‌شدنش نمی‌کند. چرا که به لطف مکان‌یاب در هرحالتی مکان این چمدان روی تلفن‌همراه کاربر وجود خواهد داشت.

 

دوچرخه شماره ۸۶۳

  • كاپشن هوشمند!

نسل جدیدي از ژاکت، کاپشن و پالتو در دنیای هوشمند به بازار مي‌آيد كه  می‌تواند کاربر را از همراه‌داشتن چندین ابزارک بی‌نیاز کند.

مثلاً این کاپشن از شارژر گرفته تا ردیاب، همه‌چیز را در خود دارد و چیزی حدود 40 وظیفه‌ی هوشمند و فیزیکی برای کاربر انجام می‌دهد. کنترل دوربین برای گرفتن عکس‌ سلفی، چراغ ال‌ای‌دی برای روشن‌کردن دور و بر کاربر در فضاهای تاریک. پخش‌کننده‌ی موسيقي، هدفون و...

چنين لباسي در مدل‌های گوناگون از ژاكت گرفته تا پالتوي پشمی و کاپشن‌ ورزشی طراحی شده كه مخصوصاً در روزهای سرد بتواند کاربران فعال در دنیای فناوری را حسابی شیفته‌ي خود کند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۳

  • آينه‌ي جادويي!

اين ابزارك نامش «آی‌فیس» است و در حالت عادی یک آینه‌ی معمولی است. اما به محض این‌که روشن شود تبدیل به تابلویی دیجیتالی می‌شود که می‌تواند به تمام وسایل هوشمند کاربر متصل باشد. این آینه می‌تواند پیغام‌های مهم را درست هنگامی که کاربر در حال آماده‌شدن است بر روی صفحه‌ی خود به نمایش بگذارد.

این آینه شاید بتواند در آینده، صنعت تبلیغات را متحول کند و خودش را به‌عنوان تابلوی دیجیتالی تبلیغاتی به‌جای آینه‌ها جایگزین کند؛ در جاهایی مانند آسانسورها و اماکن عمومی!

کد خبر 359807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha