خبر > اردو با هم‌کلاسی‌ها خیلی خوش می‌گذرد. مخصوصاً اگر پیاده‌روی در یک بوستان مثل بوستان آب‌وآتش باشد و آدم برود به گنبد مینا و در کهکشان‌ها سیر کند.

عکس: محمدحسن اتفاق/ سایت معمار منظر

بعد برود روي پل طبيعت با دوستانش منظره‌ي بوستان‌ها و بزرگ‌راه‌هاي پر ماشين را نگاه كند.

اين‌روزها اردوي دختران در پل طبيعت، درحال اجرا است. الهه عطائی، مديركل امور بانوان شهرداري تهران كه خبر برپايي اردوهاي آموزشي ويژه‌ي دختران را داده، مي‌گويد كه اين اردوها در سراسر تهران برگزار مي‌شوند.

به گفته‌ي عطائي جهت‌دهى به برنامه‏‌ها و فعالیت‌هاى اوقات فراغت زنان و دختران در راستاى تأمین سلامت جسمى و بهداشت روانى، کاهش اضطراب و خستگى، کسب نشاط و شادى، شناسایى و رشد استعدادها، تقویت تمایلات دینى و اخلاقى و هویت دینى و ملى دختران، کمک به فرایند اجتماعی‌شدن و ایجاد روحیه‌ي نشاط و شادابی، گسترش و تعمیق مهارت‌های فردی و ارتقای سطح هوشیاری و قدرت درک و دریافت شرکت‌کنندگان و آشنا‌شدن دختران با امکانات مراکز فرهنگى و ورزشى شهرداری از جمله هدف‌هاي این طرح به‌شمار مي‌آيند.

مرضيه‌ ليمويي، كارشناس ارشد اداره‌ي كل امور بانوان شهرداري تهران نيز درباره‌ي اين اردوها به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «فعلاً دختران دبيرستاني سال اول متوسطه، در گروه‌هاي 80 نفره در اين اردوها شركت مي‌كنند. اين اردوها از بهمن‌ 95 شروع به فعاليت كرده‌اند و احتمالاً تا هفت اسفند برگزار خواهند شد.»

او درباره‌ي برنامه‌ي اردو توضيح مي‌دهد: «ابتدا به سمت بوستان آب‌وآتش مي‌رويم. دانش‌آموزان در يك رستوران صبحانه مي‌خورند و بعد پياده‌روي در بوستان آب ‌و‌آتش شروع خواهد شد و بعد از آن به گنبد مينا مي‌رويم. در آن‌جا، دانش‌آموزان كمي با نجوم و رصد ستاره‌ها آشنا مي‌شوند و بعد از گنبد مينا به سمت پل طبيعت مي‌رويم  و دانش‌آموزان از اين پل هم ديدن مي‌كنند.»

ليمويي مي‌گويد: «استقبال از اين اردوها بسيار خوب بوده است و پيش بيني مي‌شود كه بعد از هفت اسفند نيز برپايي چنين اردوهايي ادامه پيدا كند.»

گفتني است اين اردوها از سوي شهرداري تهران به شكل رايگان برگزار مي‌شود.

کد خبر 361334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha