علی مولوی: هم‌چون دو سال گذشته، امسال نیز با پایان‌یافتن جشنواره‌ی ملی فیلم فجر در بهمن‌ماه، همه‌ی حواس‌ها به سمت جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر می‌رود که به صورت جداگانه و در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

پوستر جشنواره‌ی سی و پنجم

بر همين اساس روز يك‌شنبه، 24 بهمن‌ماه95، در نشريه‌ي روزانه‌ي «اسكرين» در شصت و هفتمين دوره‌ي جشنواره‌ي برلين و در حاشيه‌ي اين جشنواره‌ي مهم سينمايي، پوستر سي و پنجمين جشنواره‌ي جهاني فيلم فجر رونمايي شد.

اين نشريه‌ي روزانه در محل برگزاری جشنواره‌ي برلين و سالن‌های نمایش فیلم جشنواره عرضه می‌شود و نسخه‌ي آنلاين آن نيز در سايت «اسكرين‌ديلي» (ScreenDaily) قابل مشاهده است.

تصوير پوستر اين دوره‌ي جشنواره‌ي جهاني فيلم فجر، عكسى از مجموعه‌ي عكس «برف» از آثار «عباس كيارستمي» فيلم‌ساز برجسته‌ي ايران است.

در دوره‌ي گذشته‌ي جشنواره‌ي جهاني فجر كه ارديبهشت‌ماه امسال در پرديس سينمايي چارسو برگزار شد، عكسى از فيلم «گاو» ساخته‌ي «داريوش مهرجويي»، يكي از مهم‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينماي ايران به‌عنوان پوستر جشنواره انتخاب شده بود و به همين مناسبت نسخه‌‌ي با كيفيت و اصلاح‌شده‌ي اين فيلم در جريان جشنواره‌ي جهاني فجر به نمايش عمومي درآمد.

در اين دوره نيز بناست در بخشي ويژه‌ي عباس كيارستمي برخي از آثار اصلاح‌شده‌ي او به همراه نمايشگاهي از عكس‌هايش رونمايي شود و به همين مناسبت پوستر سي و پنجمين جشنواره‌ي فيلم فجر با عكسي از آثار كيارستمي تلفيق شده است.

طراحي پوستر اين دوره‌ي جشنواره را هم‌چون دوره‌ي گذشته «حميدرضا بيدقي» برعهده داشته است.

گفتني است سی و پنجمین جشنواره‌ي جهانی فیلم فجر، از اول تا هشتم اردیبهشت‌ماه ۹۶ به دبيري «رضا ميركريمي» در تهران برگزار خواهد شد.

 

  • پوستر فيلم تازه‌ي «مجيد مجيدي» رونمايي شد

داستان نوجواني در پشت ابرها

هم‌زمان با شصت و هفتمين جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم برلين، پوستر فيلم «پشت ابرها» تازه‌ترين اثر «مجيد مجيدي» در بازار فيلم اين جشنواره نصب و رونمايي شده است.

این فیلم این‌روزها در مرحله‌ي پیش‌تولید قرار دارد و در هند ساخته مي‌شود. گفتني است تمام فضای فیلم و داستان اين اثر در شهر بمبئی می‌گذرد و روایت پسر نوجوانی است که به دلایلی در کودکی از خانواده‌اش جداشده و پس از گذشت سال‌ها در جست‌وجوی هویتش است.

گفتني است نويسنده‌ي فيلم‌نامه‌ي پشت ابرها، «مهران كاشاني» است و گفته‌ مي‌شود همه‌ي عوامل فيلم هندي هستند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۷

 

  • از حالا عضو شويد

باشگاه هواداران جشنواره‌ي جهاني فيلم فجر

اگر دوست داريد در سي و پنجمين جشنواره‌ي جهاني فيلم فجر كه از يكم تا هشتم ارديبهشت‌ماه 1396 در تهران برگزار مي‌شود حضور داشته باشيد و فيلم‌هاي متفاوتي را از سينماي جهان تماشا كنيد، از همين حالا عضو باشگاه هواداران جشنواره‌ي جهاني فيلم فجر شويد.

براي عضويت در اين باشگاه كافي است در سايت اين جشنواره به نشاني fajriff.com ثبت‌نام كنيد و مشخصات خود را وارد كنيد تا در زمان جشنواره بتوانيد به كاخ جشنواره در پرديس سينمايي چهارسو وارد شويد و بليت فيلم‌هايي را كه دوست داريد بخريد.

کد خبر 363312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha