پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرچم‌داران جدید سامسونگ در نیویورک رونمایی شدند و خلاف سال‌های گذشته که سامسونگ گوشی‌های سری S را در قالب یک مدل با صفحه‌نمایش مسطح و یک مدل دیگر با صفحه‌نمایش خمیده عرضه می‌کرد، امسال هر دو گوشی جدید این سری را با صفحه‌نمایش‌های خمیده تولید کرده است.

  • طراحی

بدنه گوشی‌ها از فریم آلومینیومی ساخته شده و در جلو و پشت آن‌ها از لایه محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده شده است. این مدل‌ها از گواهی IP68 بهره می‌برند که باعث شده ضد آب و ضد گرد و غبار باشند. پرچم‌داران جدید در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری‌،‌ مشکی، طلایی و آبی معرفی شده‌اند.

طراحی مدل جدید سری S از چند نظر تغییرات قابل‌توجهی داشته. همانطور که اشاره شد حاشیه صفحه‌نمایش تا جای ممکن کم شده و نسبت تصویر 5.9 به 18 رسیده است.

کاهش اندازه حاشیه‌های نمایشگر از طریق حذف دکمه هوم ممکن شده است.

سامسونگ این‌بار حسگر اثرانگشت را که در دکمه هوم جاسازی شده بود، در پشت گوشی و سمت راست دوربین قرار داده است.

سامسونگ

جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا برخلاف بعضی از شایعات کماکان در طراحی این مدل‌ها حفظ شده است.

  • سخت‌افزار

پرچم‌داران جدید سامسونگ بسته به موقعیت جغرافیایی عرضه گوشی به تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۳۵ یا تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ مجهز شده‌اند.

این مدل‌ها، چهار گیگابایت رم و دقت تصویر صفحه‌نمایش‌ Super AMOLED آن‌ها ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است.

گوشی‌های گلکسی S8 با حافظه ۶۴ گیگابایت عرضه می‌شوند و قابلیت ارتقای حافظه هم برای‌شان در نظر گرفته شده است.

پیش‌تر و زمانی که هنوز اخبار دقیقی از گوشی‌های جدید سامسونگ نداشتیم بحث‌های پیرامون استفاده از دوربین دوتایی در این مدل‌ها در گرفته بود. تکنولوژی‌ای که تعدادی از رقبای سامسونگ در گوشی‌های جدیدشان از آن بهره گرفته‌اند.

با گذر زمان و درز اطلاعات بیشتر معلوم شد که نباید منتظر استفاده از دوربین دوتایی در گلکسی S8 باشیم. با معرفی این گوشی‌ها هم انتظارات قبلی‌مان تایید شدند.

گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در بخش جلویی دارد.

تکنولوژی جدید به‌کار رفته در دوربین سلفی این مدل‌ها به فوکوس خودکار هم مجهز است و سنسور تشخیص عنبیه چشم برای آن در نظر گرفته شده است.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پشتی گوشی دریچه دیافراگم f/1.7، تکنولوژی پیکسل دوتایی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر و امکان فیلم‌برداری با کیفیت 2160pدارد در حالی که دوربین ۸ مگاپیکسلی جلویی دریچه دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار و توان فیلم‌برداری با کیفیت 1080pرا دارد.

باتری‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس هم به ترتیب باتری‌های ۳ هزار و ۳ هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستند. سامسونگ اعلام کرده که از ترکیب شیمیایی خاصی در این باتری‌ها استفاده کرده تا حتی پس از یکی دو سال کارکردن با آن‌ها هم، باتری‌ها به قوت سابق باقی بمانند.

  • نرم‌افزار

سامسونگ گلکسی S8 طبق انتظارات با اندروید ۷٫۰ نوقا راهی بازار می‌شود. اما یکی از نکات هیجان‌انگیز نرم‌افزاری مدل جدید هوش مصنوعی آن است. یکی از رقبای اصلی سامسونگ یعنی اپل و رقیب تازه نفس دیگر این شرکت، گوگل که با معرفی

گوشی پیکسل کار سامسونگ را از همیشه سخت‌تر کرده در گوشی‌های خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث شده سامسونگ امسال از یک دستیار صوتی جدید با نام بیکسبی (Bixby) استفاده کند.

این دستیار صوتی را می‌توان با فشردن یک دکمه فیزیکی فعال کرد. یک فشار کوتاه شما را به بخش Bixby Home می‌برد، فشار دادن بیشتر و طولانی مدت‌تر بخش صوتی Bixby را فعال می‌کند و در اپ دوربین هم قابلیت دسترسی به امکان واقعیت افزوده Bixby فراهم می‌شود.

سامسونگ

  • قیمت؟

گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس را می‌توانید از همین فردا پیش‌خرید کنید. سامسونگ این امکان را برای مشتریانش فراهم کرده که در صورت پیش‌خرید یک هدست واقعیت‌مجازی به همراه کنترلر و بازی هم دریافت کنید.

عرضه رسمی گوشی در ایالات متحده آمریکا از اول اردیبهشت شروع می‌شود. قرار است مدل عادی سامسونگ گلکسی S8 به قیمت ۷۵۰ دلار به فروش برسد.

کد خبر 365699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha