خبر > اردیبهشت، ماه کتاب است. سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۳تا ۲۳اردیبهشت ۹۶در شهر آفتاب برگزار می‌شود و شهر آفتاب برای دومین‌بار میزبان نمایشگاه کتاب خواهد بود.

دوچرخه شماره ۸۷۴

امسال هم انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان مسئوليت بخش كودك و نوجوان را برعهده دارد.

ناشران كودك و نوجوان با كتاب‌هاي تازه در اين نمايشگاه حضور دارند و جالب است بدانيد كه امسال ناشراني كه تعداد كتاب‌هاي منتشر شده‌ي آن‌ها كم‌تر بود و معمولاً نمي‌توانستند در نمايشگاه حضور پيدا كنند، به شكل گروهي به نمايشگاه مي‌آيند. در ضمن امروز آخرين روز ثبت‌نام  براي دريافت بن دانش‌آموزي است.

همایون امیرزاده، سخنگوی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دراين‌باره مي‌گويد: «دانش‌آموزان با مراجعه به سايت  bon.tibf.ir مي‌توانند براي دريافت بن ثبت‌نام کنند.»

او مي‌گويد: «در این دوره از نمایشگاه 24 میلیارد ریال اعتبار از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفاً برای دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران در نظر گرفته شده است.»

 به گفته‌ي همایون امیرزاده، بن کتاب اختصاص‌یافته برای هر دانش‌آموز 50هزار تومان است که 60درصد يا30هزار تومان توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 40درصد باقي‌مانده يا 20هزار تومان توسط دانش‌آموز پرداخت می شود.»

 امیرزاده با اشاره به هدف‌گذاری میزان اعتبار اختصاص یافته گفت: «استان تهران برخورداری‌های نسبی دارد، اما در اطراف تهران شهرستان‌هایی هستند که کم برخوردارند و با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در شهر تهران توجه به مناطق کم برخودار استان تهران ضروری به نظر می‌رسد.»

  • هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب

سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران هم هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب را با هدف فرهنگ‌سازی و ترویج کتاب‌خوانی کودکان و خانواده‌ها در نمایشگاه کتاب فعال مي‌كند.

به گزارش رسانه‌ي خبری سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، محمد حسین صداقت‌فر، مدیر کتاب‌خانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی سازمان فرهنگی‌هنری در اين زمينه مي‌گويد: «فرهنگ‌سرای کتاب در فضايي به مساحت 1500 مترمربع شامل غرفه‌هاي گوناگون، صحنه، بخش استقرار میهمانان و مخاطبان و... طراحي و فعال خواهد شد.»

صداقت‌فر با تشریح اهداف فرهنگ‌سرای کتاب در جذب مخاطبان به کتاب‌خوانی و عضویت در کتاب‌خانه‌ها مي‌گويد: «فرهنگ‌سرای کتاب امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی از نظر بصری و فضاسازی و نیز محتوا خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به احداث پارک کتاب کودک اشاره کرد.»

مدیر کتاب‌خانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ضمن غنیمت شمردن فرصت فعاليت فرهنگ‌سرای کتاب برای ترويج امور فرهنگی مي‌افزايد كه حضور قابل توجه والدین و فرزندان در نمایشگاه کتاب نشان‌دهنده‌ي حضور کتاب در سبد فرهنگی خانواده‌هاست و امیدواریم که با بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگ‌سرای کتاب، این موضوع اثربخشی و کارآمدی افزون‌تری پیدا کند.

کد خبر 368321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha