مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

یک روز پس از درج گزارشی درباره سرطان‌زا اعلام‌شدن یکی از برندهای آمریکایی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، چند فروشگاه عرضه اینترنتی محصولات اقدام به خارج کردن این کالا از سبد خود کردند.

به گزارش همشهري، در روزهاي گذشته اعلام شد كه شركت «جانسون‌اند جانسون» در دادگاهي در آمريكا، به پرداخت بيش از ۱۱۰ ميليون دلار جريمه محكوم شده و دليل آن نيز سرطان‌زا بودن برخي محصولات اين شركت ازجمله پودر بچه و عدم‌اعلام هشدار مربوطه روي بسته‌هاي عرضه محصولات بوده است.

با درج اين گزارش در روزنامه همشهري، برخي فروشگاه‌هاي اينترنتي فروش محصولات آرايشي و بهداشتي، اين محصولات را از سبد فروش خود حذف كرده‌اند. با اين حال مشاهدات نشان مي‌دهد كه اين كالا هم در فروشگاه‌هاي آنلاين و هم در برخي از فروشگاه‌ها عرضه مي‌شود.

پيش از اين، روابط عمومي سازمان غذا و دارو در پاسخ به سؤال همشهري درباره برخورد با فروشندگان كالاهاي اين شركت گفته بود كه به‌زودي بررسي‌هاي لازم صورت خواهد گرفت و درصورتي‌كه سرطان‌زا بودن اين كالاها اثبات شود، از عرضه آن در فروشگاه‌ها به سرعت جلوگيري مي‌شود.

مريم فرزان، رئيس اداره واردات فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو نيز به همشهري گفت: مجوزهاي واردات كه از سوي اداره كل نظارت بر فرآورده‌هاي غذايي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو و با لحاظ سياست‌هاي ابلاغي رهبري و اقتصاد مقاومتي صادر مي‌شود، پس از انجام آزمايشات و تأييدات لازم صورت مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه شهروندان تنها پس از رويت برچسب اصالت كالا اقدام به تهيه‌ آن مي‌كنند، گفت: اگر كسي درخصوص هر فرآورده آرايشي و بهداشتي مستنداتي در اختيار دارد مي‌تواند آن را ارائه كند تا با بررسي‌هاي كارشناسي جلوي رواج شايعات گرفته شود.

کد خبر 369400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha