مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: خوشبختانه مدیریت شهری پایتخت طی سالیان گذشته با داشتن برنامه‌ای جامع و ارائه سیاست‌های تشویقی تأثیرگذار توانسته پیشرفت قابل‌توجهی در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران داشته باشد.

عبادالله فتح‌اللهي با بيان اينكه بيش از 3هزار و 200هكتار از مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشكيل مي‌دهد، افزود: با تلاش مديران شهري پايتخت و آگاه‌سازي‌ شهروندان تهراني نسبت به خطرات زندگي در اين بافت‌ها تعداد پروانه‌هاي صادره باتوجه به ركود در بخش مسكن قابل‌قبول بوده‌است.

فتح‌اللهي با اشاره به اينكه در مجموع تعداد پروانه‌هاي صادر شده در مناطق 22گانه پايتخت از سال1388 تاكنون بيش از 30هزار پروانه بوده‌است، تصريح كرد: تعداد پروانه‌هاي صادر شده در سال1394 در حدود 1520پروانه بوده كه اين رقم در سال1395 به 1607پروانه رسيده‌است. وي با تأكيد بر اينكه متأسفانه هم‌اكنون بيشتر كلانشهرها و شهرهاي سراسر كشور براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده خود با مشكلات زيادي روبه‌رو هستند، خاطرنشان كرد:

اين درحالي است كه مديريت شهري تهران طي سال‌هاي گذشته توانسته است نزديك به 36درصد از بافت‌هاي فرسوده پايتخت را نوسازي كند. فتح‌اللهي با هشدار نسبت به بي‌توجهي دولت درخصوص نوسازي بافت‌هاي فرسوده ادامه داد: طبق آمار منتشر شده، طي سال‌هاي گذشته تنها 8درصد از بافت‌هاي ناكارآمد در كشور نوسازي شده‌ است كه جاي تامل دارد!

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در ادامه با بيان اينكه مجموع تخفيف‌هاي داده شده به شهروندان تهراني در صدور پروانه از سال1388 تاكنون در حدود 630ميليارد تومان بوده است، گفت: متوسط تخفيف به ازاي هر پروانه حدود 22ميليون تومان بوده است. وي به رايگان‌شدن هزينه‌هاي حفاري و انشعابات آب، برق و گاز براي واحدهاي مسكوني احداثي در بافت‌هاي فرسوده نيز اشاره كرد. فتح‌اللهي در پايان با اشاره به بدهي بيش از 632ميليارد توماني دولت به شهرداري در زمينه بافت فرسوده گفت: دولت يازدهم تاكنون رقمي از اين بدهي را پرداخت نكرده است.

کد خبر 369533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha