همشهری آنلاین: نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ناو جنگی هواپیمابر هسته‌ای یو اس اس رونالد ریگان جایگزین ناو همکلاس خود یو اس اس کارل وینسون در آب‌های شبه جزیره کره می‌شود.

 ناو هسته ای رونالد ریگان جایگزین یو اس اس وینسون در آبهای شبه جزیره کره می شود

به گزارش ایرنا، بر اساس این بیانیه که رسانه های آسیایی روز چهارشنبه آن را منتشر کردند: این ناو غول پیکر نظامی از روز دوشنبه هفته جاری پس از پایان یافتن دوره بازسازی در جزیره یوکوسوکای ژاپن ، این مکان را به قصد آبهای شبه جزیره کره ترک کرد و رسما وارد رزمایش دریایی آمریکا در این منطقه شد.

در این بیانیه گفته شده که خدمه این ناو جنگی در طول رزمایش خود در آموزش های چندگانه و افزایش مهارت ها در زمینه های رزمایش پزشکی ، مهندسی و هوایی ، پرواز آشیانه و ... شرکت می کنند و این ناو پس از طی مراحل نهایی آمادگی کامل ، جایگزین کارل وینسون می شود.

ناو جنگی رونالد ریگان از اول اکتبر 2015 در آبهای جزیره یوکوسوکای ژاپن در شرایط تعمیر و بازسازی قرار داشت.

ناو هسته ای ' یو اس اس کارل وینسون' پس از بالا گرفتن تنش ها میان کره شمالی و آمریکا به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به آبهای شبه جزیره کره شمالی اعزام شد این ناو از اواخر ماه گذشته میلادی ( آوریل) در آبهای این منطقه استراتژیک حضور یافت و با ناوگان دریایی ژاپن رزمایش مشترک دریایی برگزار کرد.

ناو آمریکایی، یو اس اس میشیگان نیز چند روز قبل از ناو وینسون وارد آبهای کره جنوبی شده بود.

اقدامات نظامی آمریکا در این منطقه پس از آن تشدید شد که ترامپ اعلام کرد که آمریکا خود را برای مقابله با پیونگ یانگ آماده کرده است.

ناو جنگی رونالد ریگان در کلاس نیمیتز به طول 333 متر مجهز به دو راکتور هسته ای ساخت وستینگهاوس است و با 4 هزار و 539 خدمه قابلیت حمل 60 جنگنده را دارد.این ناو هواپیمابر به ارزش 8.5 میلیارد دلار در 2003 به آب انداخته شد

کد خبر 369629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha