این‌جا بوستان نهج‌البلاغه است، جایی که در گذشته‌ی نه چندان دور، مخروبه‌ بود؛ مخروبه‌ای که رودخانه‌ی کم آبی از میان آن می‌گذشت.

عکس: محمود حسینی

بوستان نهج‌البلاغه دقيقاً در دو طرف اين رودخانه‌ي کم آب و در شيب اطراف رودخانه ساخته شد. براي همين قسمت‌هاي گوناگون بوستان، به شکل طبقاتي روي هم و در امتداد مسير رودخانه قرار گرفته است.

در واقع بوستان نهج‌البلاغه به دو قسمت مجزا و روبه‌روي هم تقسيم شده است که با يک پل بزرگ و چند پل کوچک به هم متصل
مي‌شوند.

طول اين بوستان يک و نيم کيلومتر و عرض آن 300 متراست و اختلاف ارتفاع بالاترين نقطه تا کف بوستان هم زياد است. به‌طوري كه وقتي شما در بالاترين نقطه‌ي بوستان مي‌ايستيد ازکساني که کف بوستان ايستاده‌اند 55 متر بالاتر هستيد.

 

  • به عمق دره بزنيد

شايد شما هم وقتي از کنار بزرگ‌را‌ه همت عبور مي‌کرديد با ديدن اين دره‌ي سرسبز هوس کرده باشيد به عمق آن بزنيد که در عميق‌ترين نقطه‌ي آن، فضايي بکر و طبيعي وجود دارد و آب قنات‌هاي منطقه، در اين نقطه جريان دارد. مناطق سرسبزي که تماشاي آن در دل شهر و در کنار بزرگ‌راه‌هاي پرتردد خالي از لطف نيست.

در اين بوستان امکانات ويژه ‌و فضاهاي مناسبي براي استراحت خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، مانند 80 واحد آلاچيق، سه مجموعه‌ي بازي براي کودکان، مسجد و پارکينگ 750 واحدي.

البته پياده‌روي و دوچرخه‌سواري در مسيرويژه، اصلي‌ترين تفريح اين مجموعه است. بوستان نهج‌البلاغه هشت تراست پياده‌روي طولي 1200 متري، سه تراست پياده‌روي عرضي 300 متري، 9 هزار متر مربع مسير دوچرخه‌سواري، 1800 متر مربع فضاي ورزش همگاني و... دارد.

هم‌چنين سرزمين شگفت‌انگيز با امکانات پرهيجاني مانند مجموعه‌ي قايق پرش در آب (پرتاب‌شدن با قايق در آب)، مجموعه‌ي راپل هوايي(تماشاي بوستان از بالا و سوار بر راپل)، مجموعه‌ي پيست پرواز در آسمان (تيوپ‌سواري در آسمان) و مجموعه‌ي سافاري پارک وحشت (پياده‌روي در تونل وحشت) در بوستان نهج‌البلاغه ميزبان علاقه‌مندان است.

فاز اول بوستان نهج‌ا‌لبلاغه در محدوده‌ي شمال بزرگ‌راه شهيد همت تا بلوار هميلا و فاز دوم آن در محدوده‌ي شمال بزرگ‌راه حکيم تا بزرگ‌راه همت قرار دارد و نزديک‎‌ترين ايستگاه مترو به اين بوستان، متروي صادقيه است.

پارک نهج البلاغه در بخش وسيعي از دره‌ي فرحزاد بين بزرگ‌راه نيايش، بزرگ‌راه همت و غرب بزرگ‌راه يادگار امام (ره) احداث شده‌  و بيش از 35 هکتار وسعت دارد.

کد خبر 371995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha