سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اپل کنفرانس سه روزه توسعه‌دهندگان خود را با رونمایی از یک بلند‌گوی هوشمند، آی‌مک‌پروی جدید، و تلاش برای غلبه بر Venmo آغاز کرد.

هومپاد

براساس گزارش CNN، در اين رويداد كه در سن‌خوزه برگزار شد، اپل سرويس پرداخت همتا به همتايي را ارائه كرد و از قراردادي خبر داد كه براساس آن محتواي ويديويي آمازون پس از سال‌ها درگيري ميان دو شركت به تلويزيون اپل راه خواهد يافت.

كنفرانس جهاني توسعه‌دهندگان معمولا رويدادي است كه اپل در آن به‌روز‌رساني‌هاي نرم‌افزاري خود را ارائه مي‌دهد،‌اما اپل از اين رويداد براي معرفي سخت‌افزاري جديد و ارتقا‌هايي قابل توجه در محصولات قديمي‌ترش استفاده كرد.

هومپاد

  • هوم‌پاد

با ارائه اين بلند‌گوي هوشمند شركت اپل بر شركت‌هاي آمازون و گوگل غلبه كرده‌است، اين بلند‌گوي 17 سانتيمتري  شبيه به يك ميكروفون است كه در رنگ‌هاي سفيد و مشكي عرضه خواهد شد. اين بلند‌گوي هوشمند با كيفيتي بسيار بالاتر از رقباي خود با قيمت 349 دلار به فروش خواهد رسيد.

هوم‌پاد داراي 6 ميكروفون است كه همواره در انتظار براي شنيدن عبارت فعال‌كننده "سلام، سيري" هستند. بلند‌گو با اپليكيشن موسيقي اپل و آي‌تونز همخواني دارد و درصورتي كه كاربر ابزار ديگري در اختيار دارد كه به اپليكيشن خانه هوشمند اپل متصل است،‌مي‌تواند آن را از طريق هوم‌پاد كنترل كند. بلند‌گو در كنار همه اينها وظايف عادي يك بلند‌گو مانند پخش اخبار، تنظيم تايمر و پاسخ دادن به سپرسش‌هاي ساده را انجام خواهد داد.

علاوه بر اين هوم‌پاد مي‌تواند با سنجش فضاي دروني اتاق و وسايلي كه درون اتاق چيده شده،‌صدايي متناسب با فضا را براي كاربر پخش كند.

  • افزوده شدن آمازون به تلويزيون اپل

اگرچه اپل با هوم‌پاد شركت آمازون را به نوعي از پا درآورده‌است،‌اما پيشنهاد خوشايندي را در زمينه تلويزيون اپل به اين شركت ارائه داده‌است. به زودي اپليكيشن ويديوي پرايم آمازون در تلويزيون اپل ارائه خواهد شد. تيم كوك مي‌گويد از اين همكاري بسيار خوشنود است. اين همكاري نوعي تنش‌زدايي ميان دو شركت است كه سال‌ها در رقابتي شديد با يكديگر بودند.

  • مك

اپل در تلاش است تا مك را به ماشيني مخصوص واقعيت مجازي تبديل كند، و در همين راستا نرم‌افزارها و سخت‌افزارهاي جديد مخصوص واقعيت مجازي ارائه داده‌است.

اين شركت نسخه‌اي جديد از سيستم‌عامل خود را ويژه مك‌ها عرضه كرده‌است كه High Sierra نام دارد و از واقعيت مجازي پشتيباني مي‌كند. در اين سيستم عامل مرورگر سافاري از پخش خودكار ويديو جلوگيري مي‌كند تا تصاوير پس از اجازه كاربر پخش شوند و همچنين براي كاهش ميزان تبليغات به سيستم جلوگيري از رديابي مجهز شده‌است. اپليكيشن عكس به فيلترهاي جديدي مجهز شده‌است  و قابليت ردياب چهره در آن ارتقا يافته‌است.

  • آي‌مك

مك پرو از سال 2013 به بعد هيچ به‌روز‌رساني دريافت نكرده‌است و اپل مي‌گويد مدل بعدي آن سال آينده ارائه خواهد شد و براي پوشش دادن اين گپ نسخه‌اي يكپارچه از آي‌مك را ارائه خواهد كرد كه در ماه دسامبر در دسترس كاربران قرار خواهد گرفت.

مک

اين آي‌مك 27 اينچي خاكستري به گفته اپل قدرتمند‌ترين مكي است كه تاكنون در اين شركت ساخته شده‌است. قيمت آن از 4999 دلار آغاز شده و از پردازشگر هست، 10 و 18 هسته‌اي برخوردار است. اين سيستم مي‌تواند از 22 ترافلاپ قدرت گرافيكي برخوردار باشد. اپل مي‌گويد اين سيستم به اندازه‌اي سرعت دارد كه بتواند از پس كارهايي مانند پردازش تصاوير سه‌بعدي در زمان حقيقي، تاليف كد‌ها و طراحي محتواي واقعيت مجازي برآيد.

اپل علاوه بر به‌روز‌رساني مك‌بوك‌ها و مك‌بوك‌پروهاي خود قصد دارد مدلي ارزانتر و 1300 دلاري مك‌بوك‌پرو را نيز ارائه كند.

  • iOS11

سيستم عامل جديد موبايل شركت اپل به سيستم پرداخت همتا-به-همتايي مجهز است كه از طريق اپليكيشن iMessage فعال مي‌شود و به اين شكل مي‌تواند بر اپليكيشن‌هاي اشتراك پولي مانند Venmo و Square Cash غلبه كند و علاوه بر اين كاربران همچنان مي‌توانند از طريق اپل‌پي براي دوستانشان پول بفرستند.

سيري نيز به‌روزرساني جالب توجهي دريافت كرده‌است و اكنون مي‌تواند انگليسي را به پنج زبان چيني، فرانسوي، آلماني،‌ايتاليايي و اسپانيايي ترجمه كند و در آينده به تعداد اين زبان‌ها افزوده خواهد شد.

اپل همچنين در سيستم لايو فوتو و سيستم كار پلي سيستم عامل خود نيز بهبود‌هايي ايجاد كرده‌است. اين سيستم عامل همچنين همخواني بيشتري با واقعيت افزوده دارد، اپليكيشن ARKit مي‌تواند اجسام مجازي را به فضاهاي حقيقي بيافزايد و براي انجام اين‌كار از دوربين گوشي آي‌فون،‌پردازشگرها و حسگرهاي حركتي آن استفاده مي‌كند. 

  • آي‌پد‌ها

اپل قصد دارد آي‌پد پروي جديد خود را با نمايشگر رتيناي درخشان‌تري ارائه دهد. آي‌پد‌هاي جديد در دو اندازه 12.9 اينچي و 10.5 اينچي عرضه خواهند شد كه آي‌پد بزرگتر از صفحه‌كليدي كامل و لمسي و صفحه‌كليدي فيزيكي و قابل اتصال برخوردار خواهد بود. اين آي‌پد‌ها از نظر عملكرد و سرعت بهبود‌هايي يافته‌اند و دوربين پشتي آنها 12 مگاپيكسلي خواهد بود.

کد خبر 372308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha