فریبا خانی: هنرمدرن، ما را به دنیای بزرگ‌نمایی‌ها می‌برد، به دنیای نگاه تازه به آن‌چه که در روز می‌بینیم. هنر مدرن هنر دست و پا بسته‌‌ای نیست، ‌هنری است که تو را به اندیشیدن و دوباره دیدن و دوباره فکرکردن وا می‌دارد.

هنر مدرن، هنرگسترد‌گي است و ابزار و وسايل آن محدود نيست. نوگرايي انديشه‌اي است که بر قدرت انسان براي ايجاد، بهبود و تغيير شکل محيط اطرافش، با استفاده از علم، فناوري و آزمايش‌هاي عملي، تأکيد مي‌کند. بنابراين تماشاي آثار يك نمايشگاه با اين نگاه خيلي جالب است.

هنرمند معاصر، هنرمند شجاعي است كه همه‌ي ابزارها را به خدمت مي‌گيرد تا به بيان خويش برسد. مؤسسه‌ي فرهنگ و هنر ماندگار، نمايشگاه «رويکردها و گرايش‌ها در هنر معاصر ايران» را عصر پنجشنبه 21 ارديبهشت 96 در گالري پرديس ملت برگزار كرد.

فرناز محمدي، نمايشگاه‌گرداني اين رويداد را به عهده دارد. در اين نمايشگاه آثار 40 هنرمند جوان و نسل مياني ارائه شده است؛ آثاري که هريک از زاويه‌اي مختص به خود در هنر معاصر ايران نقش‌آفريني مي‌کند. اين مجموعه با همکاري سازمان زيباسازي شهر تهران گرد هم آمده است.

مهرنوش برادران، مسئول گالري پرديس ملت به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «مجري طرح، مؤسسه‌ي فرهنگي و هنري ماندگار است كه مديريت آن را زهرا گلشن برعهده دارد و از چندي پيش قرار شد اين نمايشگاه برگزار شود و فرناز محمدي، به جمع‌آوري‌آثار و مذاكره با هنرمندان پرداخت و آثار گردآوري شده، حالا در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار گرفته است. بعضي از آثار مخصوص همين نمايشگاه خلق شده‌اند.»

برادران توضيح مي‌دهد: «در اين نمايشگاه  آثار هنرمندان جوان و نسل ميانه را مي‌بينيم كه بين30 تا 50ساله‌اند و در عرصه‌ي هنرهاي معاصر حرفي براي گفتن دارند. هنرمنداني مثل قدرت‌الله عاقلي، محمدرضا يزدي، احمد مرشدلو، نسترن صفايي و...»

او درباره‌ي  حضور زنان هنرمند مخصوصاً در عرصه‌ي كارهاي حجمي مي‌گويد: «زنان در عرصه‌ي هنرهاي تجسمي توانسته‌اند جاي خالي خود را پر كنند و خيلي پر رنگ و فعال كار مي‌كنند. كارهاي جديد با تكنيك‌هاي جديد ارائه‌ مي‌دهند. قدرت ريسكشان  هم بالا رفته است.»

برادران توضيح مي‌دهد: «گالري پرديس ملت هم بازديدكننده‌ي تخصصي دارد و هم بازديدكنندگان گذري كه به پرديس ملت مراجعه مي‌كنند و به نوعي سبب مي‌شود كه بازديدكنندگان عادي كارها را ‌ببينند و به جاي خريد چند اثري كه اصل نيست اثر هنري خوب را تهيه كنند و از آن هم خوب مراقبت كنند. امروز ديگر فقط مجموعه‌داران نيستند كه مشتري آثار هنري‌اند؛ بلكه مردم عادي هم اين سال‌‌ها  به خريد آثار هنري علاقه‌مند شده‌اند.»

 اين نمايشگاه تا 19 خرداد 96 ادامه دارد. گالري پرديس ملت در بزرگ‌راه نيايش، نرسيده به خيابان ولي عصر(عج) واقع شده است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha