علی مولوی: فصل تعطیلی مدارس، فصل تماشاست. تابستان، فرصت خوبی برای فیلم‌دیدن و سینما‌رفتن است و شرکت‌های بزرگ فیلم‌سازی و انیمیشن‌سازی جهان هم این موضوع را خیلی خوب می‌دانند.

دوچرخه شماره ۸۸۰

به‌خاطر ‌همين است كه هميشه تابستان‌ها فيلم‌هاي كودك و نوجوان و انيميشن‌هاي تازه، گيشه‌هاي سينما را در جهان تسخير مي‌كنند و تابستان را تماشايي مي‌كنند.

«خاطرات يك بچه‌ي چلمن: سفر زهرماري»، «ماشين‌ها3»، «من نفرت‌انگيز3»، «ايموجي»،‌ «عمليات آجيلي2: ذاتاً آجيلي» و «لگو نينجاگو»، شش فيلم و انيميشن مهم اكران جهاني تابستان امسال به‌شمار مي‌آيند.

به همين مناسب و در اين مطلب به اين شش فيلم و انيميشن نگاهي مي‌اندازيم.

 

دوچرخه شماره ۸۸۰

 

  • سفر زهرماري

فرقي نمي‌كند كدام ترجمه‌ي فارسي اين مجموعه را خوانده باشيد؛ «خاطرات يك بچه‌ي چلمن»، «دفتر خاطرات پسر لاغرو»، «خاطرات بچه‌ي دست و پا چلفتي»، «خاطرات يك بي‌عرضه»، «دفترچه‌ي خاطرات يك بي‌عرضه»، «دفتر خاطرات بچه‌ي لاغرمردني»،‌ «دفترچه‌ي خاطرات يك بچه‌ي لاغر» يا... هركدام را كه خوانده‌ايد با خرابكاري‌هاي «گرگ هفلي» و اين مجموعه‌ي 12جلدي پرطرفدار آشناييد.

از سال 2010 ميلادي كه پاي گرگ هفلي و خاطراتش به پرده‌ي سينماها باز شد تا حالا سه فيلم از كتاب‌هاي اول (خاطرات يك بچه‌ي چلمن)، دوم (حرف، حرفِ روديك است و بس!) و چهارم (روزهاي سگيِ سگي) اين مجموعه ساخته شده بود و حالا كتاب نهم (سفر زهرماري) اين مجموعه به پرده‌ي سينماهاي جهان آمده است.

اين فيلم به كارگرداني «ديويد باوِرز» (كارگردان فيلم‌هاي دوم و سوم)‌ كه از ابتداي خرداد اكران جهاني آن آغاز شده يك تفاوت مهم با قسمت‌هاي قبلي دارد. «جيسون دراكر» بازيگر تازه‌ي نقش گرگ هفلي است، چون «زاخاري گوردون» بازيگر قبلي نقش گرگ حالا 19ساله است  و نمي‌توانست باز هم اين نقش را بازي كند.

 

دوچرخه شماره ۸۸۰

 

  • بهترين ماشين مسابقه‌ي جهان

يك‌بار ديگر ماشين‌ها از راه مي‌رسند. انيميشن دوگانه‌ي «ماشين‌ها»، ساخته‌ي «جان لَستر»، «جو رَنفت» و «برد لوئيس»، آن‌قدر محبوب و پرفروش بود كه خيلي پيش‌تر پيش‌بيني مي‌شد به يك سه‌گانه تبديل شود. هرچند كه اين‌بار جان لستر، خالق بسياري از انيميشن‌هاي محبوب شركت‌هاي «پيكسار» و «ديزني»، به‌خاطر مشغله‌ي زياد و ساخت «داستان اسباب‌بازي4» فقط در سمت تهيه‌كننده در كنار ماشين‌ها ايستاده و كار را به «برايان في»، طراح هنري و طراح استوري‌برد انيميشن سپرده است. «ماشين‌ها3» اولين اثر برايان في در مقام كارگردان است و قرار است از 20 خرداد اكران جهاني آن شروع شود.

در قسمت سوم ماشين‌ها هم، همه‌ي شخصيت‌هاي محبوب قبلي حضور دارند. اين قسمت روايت ديگري از زندگي «لاتنينگ مک‌کوئين» است كه نياز دارد به ماشين‌هاي مسابقه‌ي نسل جديد و پيشرفته ثابت كند هنوز بهترين ماشين مسابقه‌ي جهان است.

 

دوچرخه شماره ۸۸۰

  • داستان برادر گم‌شده

دوباره مينيون‌هاي دوست‌داشتني از راه مي‌رسند و خرابكاري مي‌كنند! برخلاف اكثر انيميشن‌هاي دنباله‌دار كه عوامل سازنده‌ي متفاوتي در هرقسمت دارند، «پي‌ير كافين» و «كايل بالدا» در تمام انيميشن‌هاي كوتاه و بلند «منِ نفرت‌انگيز» و «مينيون‌ها»، خودشان به‌عنوان كارگردان حضور دارند و از دنياي اين موجودات بامزه و خرابكار زردرنگ دست نمي‌كشند.

«من نفرت‌انگيز3» دنباله‌ي ماجراهاي «گرو» و مينيون‌هايش است. در اين قسمت گرو، برادرش «درو» را ملاقات مي‌كند؛ برادري كه اصلاً  از وجودش خبر نداشته. «استيو كارِل» بازيگر مشهور فيلم‌هاي كمدي در اين قسمت، علاوه بر نقش گرو، گويندگي نقش درو را هم برعهده دارد و جاي هردو برادر صحبت مي‌كند.

اولين نمايش اين انيميشن، 24 خردادماه در جشنواره‌ي جهاني انيميشن «انسي» (Annecy) در فرانسه خواهد بود و پس از آن اكران جهاني اين انيميشن آغاز خواهد شد.

 

دوچرخه شماره ۸۸۰

  • شكلك چندچهره

سال‌هاست شركت‌هاي انيميشن‌سازي به‌دنبال اقتباس سينمايي از بازي‌هاي محبوب كامپيوتري و موبايلي مثل «رالف خرابكار»، «پرنده‌هاي خشمگين» و «پيكسل‌ها» هستند. انيميشن «ايموجي» (شكلك) تازه‌ترين اقتباس از دنياي فناوري است و شكلك‌هاي فضاي مجازي را كه هرروز در پيام‌هايمان اين‌طرف و آن‌طرف مي‌فرستيم به پرده‌ي سينماها مي‌آورد.

ايموجي داستان يك شكلك چندچهره است كه مي‌خواهد به يك شكلك طبيعي و عادي تبديل شود. اين انيميشن مفرح و بامزه را «توني لئونديس» كارگردان انيميشن‌هايي مثل «ليلو و استيچ» و «ايگور» ساخته و قرار است اكران جهاني آن از ششم مرداد آغاز مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۸۰

 

  • موش كوچولوي رزمي‌كار

انيميشن «عمليات آجيلي» به كارگرداني «پيتر لپنيوتيس» در سال 2014 ميلادي پرطرفدار و پرفروش نبود؛ اما روايت متفاوت اين انيميشن از زندگي دشوار حيواناتي كه براي پيدا كردن غذا در شهرها سرگردانند، مورد توجه قرار گرفت و حالا قسمت دوم اين انيميشن از راه مي‌رسد.

«عمليات آجيلي 2: ذاتاً آجيلي» باز هم به داستان زندگي سنجاب بنفش «سرلي» و دوستانش مي‌پردازد، اما شخصيت‌هاي متعدد تازه‌اي وارد دنياي داستان كرده و ماجراي بزرگ‌تر و هيجان‌انگيزتري را روايت مي‌كند. مهم‌ترين شخصيت تازه‌ي اين انيميشن «آقاي فنگ» (با گويندگي جكي چان)، يك موش كوچولوي سفيد و بامزه است كه برخلاف ظاهرش يك رزمي‌كار حرفه‌اي است.

زمان آغاز اكران جهاني قسمت دوم عمليات آجيلي، 20 مرداد است.

 

دوچرخه شماره ۸۸۰

 

  • نينجاگوها مي‌آيند

از ابتداي قرن 21 شركت دانماركي «لگو»، بزرگ‌ترين توليدكننده‌ي اسباب‌بازي دنيا، مسير تازه‌اي را براي محصولاتش در پيش گرفت. حالا اين شركت علاوه بر توليد اسباب‌بازي‌هاي لگو، به شكل جدي در توليد انيميشن و بازي‌هاي كامپيوتري و ويديويي فعال است و هرسال محصولات متنوعي عرضه مي‌كند.

پس از موفقيت چشم‌گير انيميشن بلند «لگو» به كارگرداني «فيل لُرد» و «كريستوفر ميلر» در سال 2014 ميلادي، مشخص بود كه دنباله‌هاي متعددي از شخصيت‌هاي متنوع لگويي در راه است. «بت‌من لگو» و چند انيميشن ويديويي لگو، پشت سر هم از راه رسيدند و حالا نوبت «لگو نينجاگو» است.

لگو نينجاگو داستان شش نوجوان است كه تحت تعليم نينجاي بزرگ «استاد هو» (با گويندگي جكي چان) قرار مي‌گيرند و بايد از سرزمينشان در برابر دشمنان حفاظت كنند.

اين انيميشن را «چارلي بين» ساخته است. او پس سال‌ها فعاليت در زمينه‌ي توليد سريال‌هاي انيميشن، حالا اولين انيميشن بلند سينمايي‌اش را ساخته است. لگو نينجاگو آخرين انيميشن تابستاني است كه از 30 شهريور اكران خواهد شد.

کد خبر 372533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha