همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران تهاجم و آغازگری جنگ نیست بلکه به دنبال برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و منطقه غرب آسیا با مشارکت کشورهای منطقه است.

سیدیحیی صفوی

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی روز یکشنبه در جمع پرسنل و نیروهای تحت آموزش آموزشگاه شهید مدرس نیروی زمینی سپاه افزود: بر اساس همین راهبرد و به صورت واقعی جمهوری اسلامی ایران یک مبارزه ضد تروریستی را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: برای آنکه جنگی به سراغمان نیاید باید آمادگی‌های خود را افزایش دهیم و هزینه‌های حفظ آمادگی به مراتب کمتر از هزینه‌های اداره جنگ است.

او اظهارکرد: آمریکایی‌ها در صحنه میدان نبرد، خصوصا در حوزه کمک های مستشاری ایران در عراق و سوریه توان عملیاتی و اطلاعاتی سپاه را بخوبی درک کرده‌اند و شکست‌های سختی از ایران متحمل شده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص اهداف راهبرد آمریکا در افزایش تنش در منطقه جنوب غرب آسیا و نقش بازیگران منطقه‌ای آن گفت: عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی منطقه بازیچه دست ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اند و تنش‌های از پیش طراحی شده در منطقه صرفا به بهره برداری آمریکا از منابع کشورهای عربی - اسلامی برای خرید تسلیحاتی و افزایش رقابت تسلیح توسط این کشورها منجر خواهد شد.

وی در تشریح شرایط سیاسی حکومت عربستان سعودی گفت: ساختار حکومت در عربستان سعودی بصورت قبیله‌ای است و این کشور فاقد پارلمان و قانون اساسی بوده و اصولا مردم در تعیین سرنوشت خویش حقی نداشته و مشارکت های مردمی در امور سیاسی حتی در پائین‌ترین سطح خود وجود ندارد و این کشور در درون خود با چالش های فراوانی رو به رو است.

وی افزود: متاسفانه برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی سیاست های کلان، استراتژیک و راهبرد اصولی و صحیحی در بهره برداری از تسلیحات خریداری شده، ندارند و صرفا به فراگیر شدن تنش های منطقه ای دامن می زنند و این تنش ها موجب هدر رفتن منابع کشورهای اسلامی و خصوصا باعث رواج اختلاف در بین دولت های اسلامی می شود و منابعی که بایستی صرف وحدت، پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی گردد باعث کشتار ملت های مسلمان می شود.

کد خبر 373539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha